Přínos využití digitálních technologií:
Žáci ukládají informace tak, aby je byli schopni zpětně nalézt a využít. Současně žáci pracují s různými zdroji, které zpětně reflektují. Digitální technologie napomáhají ke komplexnímu vyjádření k danému tématu – kulturní památky v místě bydliště či školy.
Popis vzdělávací aktivity:
Evokace
Uvědomění
Reflexe
Metodická poznámka:
Projděte s žáky základní funkce online aplikace mapy.cz (např. s oporou o interaktivní tabuli) pro jejich lepší orientaci při vytváření památkových tras. Aktivita může sloužit jako příprava na další hodinu, kdy sami žáci tvoří její obsah. Navazující program a jeho délka se odvíjí od vybrané trasy.
Reflektivní otázky na závěr:
Jak se dařilo pracovat ve skupině při tvorbě památkové trasy?
Byl původní odhad mezi jednotlivými body správný? V čem se lišil/nelišil?
Komu byste vytvořenou trasu sdíleli? A jak?
Kdybyste vytvářeli trasu znovu, co byste udělali stejně a co jinak?
Jak se vám trasa osvědčila v terénu? Odpovídaly body v mapě i v reálu? Bylo něco jinak?
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Aktivita byla realizována u žáků 5. ročníku. Při ověřování ve výuce žáci vytvořili dlouhé památkové trasy, tím pádem nám výuka zabrala více času. Autorka doporučuje nastavení časovače u jednotlivých kroků (promítnout jej na interaktivní tabuli), tím je aktivitu možné zachovat na 45 min.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Kulturní památky v místě bydliště a školy.
Ostatní články seriálu: