Časová dotace: 45 minut (příprava 15 minut)
Pomůcky: PC + promítací plocha, mobilní telefony, wifi (internet)
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Digitální dovednosti:
Přínos využití digitálních technologií:
Digitální technologie v této výukové aktivitě slouží k vizualizaci slovní zásoby na téma zvířata. Díky aplikaci VistaCreate si žák kreativním způsobem ověří použití hlavních slovíček ve větách, a navíc se seznámí s dalším nástrojem, díky kterému může v budoucnu nebo jednoduše graficky vytvořit originální prezentaci.
POPIS VÝUKOVÉ AKTIVITY
EVOKACE
ÚLOHA 1: Hledej výrazy „anglo-françaises“ (5 minut)
Na úvod hodiny učitel pozve žáky před tabuli nebo jim promítne tyto dva výukové plakáty na velké obrazovce (plakát v Canvě jsem vyrobila podle https://www.berlitz.com/blog/animals-in-french):
![]() |
![]() |
Společně poté sledují a analyzují novou slovní zásobu – zvířata. Učitel vyzve žáky, aby hledali slovíčka, která jsou podobná angličtině. Na konci této aktivity učitel rozvine diskusi o tom, proč asi jsou to zrovna názvy zvířat z Afriky (etymologie slov – cizí země vs. domácí prostředí).
UVĚDOMĚNÍ
ÚLOHA 2: Běhací diktát (15 minut)
Před hodinou je potřeba připravit si materiál:
· 6 kartiček zvířat ze statku a 6 kartiček zvířat ze ZOO (tip: sadou složenou ze dvojic těchto karet můžete pro žáky vyrobit pexeso – originál zde)
![]() |
![]() |
· pracovní list k doplňování (4 ks na jedné A4) – originál zde
![]() |
Zadání:
Učitel: „Est-ce qu´ un cheval habite au ZOO?“
Žák: „Non Madame, le cheval n´ habite pas au ZOO, il est à la ferme.“
Učitel: „Est-ce qu´ une girafe habite à la ferme?“
Žák: „Non Madame, la girafe n´ habite pas à la ferme, elle est au ZOO.“
(Řešení: je to le rhinoceros / nosorožec a le poulet / kuře)
ÚLOHA 3: Poslech s porozuměním (5 min)
Pomocí interaktivních pracovních listů pracovní list č. 1 a pracovní list č. 2 ještě procvičíme poslech.
![]() |
ÚLOHA 4 – Vytvoř reklamu na ZOO (15 min)
Úkolem bude vytvořit poutavý reklamní leták na pražskou ZOO v aplikaci CreateVista.
Zadání:
Ukázka výstupu:
![]() |
Autor: 7. A, ZŠ Zeleneč, aplikace Slido |
![]() |
Ukázka výstupu:
![]() |
Autor: žákyně 7. A, ZŠ Zeleneč |
REFLEXE
ÚLOHA 5: Výlet do ZOO (5 min)
Na závěr hodiny žáci popisují výlet do ZOO. Výhodou je, že si procvičí i starší slovní zásobu.
Zadání:
Učitel promítne dětem krátký text o výletu do ZOO. Žáci do sešitu text přepisují – místo obrázku se ale samozřejmě pokusí napsat název zvířete. Neznámé výrazy (např. oči) mohou děti vyhledat za domácí úkol.
![]() |
Zdroje:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Materiály s klíčovým slovem NPO 3.1 DIGI vytvořil tým metodiků v projektu Podpora škol v kontextu digitalizace (Národní plán obnovy 3.1 DIGI) pro podporu pedagogů při ICT revizích.
Další informace, metodické materiály i inspiraci do výuky jednotlivých předmětů i napříč předměty najdete na webu https://digitalizace.rvp.cz/
Národní pedagogický institut České republiky © 2025