Jako příklad realizace digitálního vzdělávání žáků se závažným mentálním postižením je použita část školního vzdělávacího programu Speciální základní školy Poděbrady.
Vzhledem k různé úrovni rozumových schopností i fyzických možností žáků základní školy speciální, a tím k odlišnému tempu výuky, není v předkládané ukázce osnov učivo předmětu Informatika (název předmětu je takto stanoven ve školním vzdělávacím programu bez souvislostí se změnami realizovanými v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání) rozděleno do ročníků, ale je členěno podle úrovní. Úrovně jsou podkladem k dalšímu konkrétnímu plánování pedagoga. Každý žák tak má možnost pokračovat v získávání dalších dovedností svým individuálním tempem s tím, že s ohledem na své předpoklady nemusí dosáhnout všech popisovaných úrovní. Výuka je podpořena vizualizací pomocí symbolů a symbolových návodů, které napomáhají orientaci v tématu a pochopení pojmů.
Časová dotace je od 5. ročníku do 10. ročníku realizována za využití disponibilní dotace po jedné hodině týdně.
Předmět se vyučuje v kmenových třídách s využitím sady tabletů pro práci se skupinou, v odborné učebně, kde jsou k dispozici počítače, a v dalších učebnách podle druhu používaného zařízení.
První úroveň
Autor díla: Lenka Říhová; spoluautor: Renata Votavová |
Druhá úroveň
Autor díla: Lenka Říhová; spoluautor: Renata Votavová |
Třetí úroveň
Autor díla: Lenka Říhová; spoluautor: Renata Votavová |
Dostupnost doporučených aplikací se vztahuje k době publikace textu. Aplikace jsou určeny pro systém iOS.
První úroveň
Druhá úroveň
Třetí úroveň
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Jak nově učit ICT na základní škole speciální.
Ostatní články seriálu: