Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (14)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 14 položek
Základní vzdělávání
11. 1. 2022 1x 1558x
Všude samý minerály
Článek nabízí možnou inspiraci pro zpestření výuky o neživé přírodě na základní škole. Konkrétně se zaměřuje na praktickou výuku o minerálech, která vychází ze žákových zkušeností s minerály v…
Základní vzdělávání
2. 12. 2021 0x 1201x
Poznáváme horniny
Aktivita využívá metodu skládankového učení k seznámení se s vybranými horninami, jejich vzhledem, vznikem a praktickým využitím. Žáci pracují ve skupinách, využívají informace v textech pro vlastní…
Základní vzdělávání
31. 8. 2015 0x 14192x
Určování kamenů podle popisu jejich vlastností
V aktivitě se žáci učí výstižně popisovat horniny podle jejich barvy, tvaru, struktury, textury apod. Hlavním smyslem přitom není poznávat a pojmenovávat konkrétní horniny, ale spíše na základě…
Základní vzdělávání
18. 2. 2015 0x 13202x
Horninotvorné minerály
Celá hodina probíhá metodou kritického myšlení. Prostřednictvím tematických úloh si žáci osvojují a prohlubují znalosti o horninách, o jejich významu v rámci zemské kůry, o složení hornin a z toho…
Základní vzdělávání
15. 12. 2014 0x 9260x
Nerosty v praxi III
Žáci si v rámci aktivity zpracují materiály, které získali v předchozích hodinách. Výstupem této aktivity je prezentace nebo krátké video. Každá skupina vypracuje pracovní list, který odevzdá v…
Základní vzdělávání
11. 12. 2014 0x 9363x
Nerosty v praxi II
Žáci se během této aktivity seznámí s praktickým využitím nerostů, s jejich zpracováním a výskytem kolem nás. Za pomocí tabletu pořídí fotografie nebo krátké videozáznamy, které budou zpracovávat v…
Základní vzdělávání
10. 12. 2014 0x 11188x
Nerosty v praxi I
Článek popisuje úvod k tématu nerosty v praxi. Aktivita je zaměřena na poznávání nerostů, jejich fyzikální a chemické vlastnosti a možné praktické využití nerostů.
Gymnaziální vzdělávání
11. 9. 2014 0x 11492x
Vznik jeskynních útvarů
Aktivita se zaměřuje na působení vody jako činitele chemického zvětrávání hornin. Žáci se formou jednoduchého pokusu přesvědčí o tom, v jakém typu hornin často vznikají jeskynní útvary a na závěr…
Gymnaziální vzdělávání
11. 6. 2014 0x 12696x
Poznáváme horniny
Článek se zabývá výukou, ve které žáci poznávají horniny a jejich charakteristické znaky. Žáci se učí horniny nejen poznávat, ale i pozorovat a třídit do 3 hlavních typů podle způsobu vzniku.
Gymnaziální vzdělávání
3. 6. 2014 0x 12833x
Zkoumáme pórovitost hornin
Žáci se v rámci aktivity seznámí s pojmem pórovitost hornin a budou porovnávat pórovitost materiálů o různém zrnitostním složení.
Základní vzdělávání
2. 3. 2012 0x 16998x
Praktické činnosti ve výuce geologie
Článek popisuje praktické činnosti, které žáky seznamují se základními pojmy z geologie a mineralogie.
Základní vzdělávání
24. 10. 2011 0x 16116x
Exkurze do Šáreckého údolí (PR – Divoká Šárka, proterozoikum – starohory) a opukového lomu v Šárce (bělohorské souvrství, spodní turon)
Exkurze do starohor – svrchního proterozoika a křídy Šáreckého údolí v Praze. Exkurze je vhodná pro žáky základních škol, případně geologicko-paleontologického kroužku vyššího gymnázia anebo…
Zobrazeno 12 z 14 položek