Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (26)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 26 položek
Gymnaziální vzdělávání
7. 2. 2022 0x 735x
Jak se získávají naše preference? Strategie politického marketingu v digitálním prostředí
Aktivita přináší vhled do strategií politických marketérů v digitálním prostředí, a to na základě dat z Facebook Ad Library (knihovny reklam). Žáci analyzují vybrané placené reklamy s politickým…
Gymnaziální vzdělávání
1. 2. 2022 0x 247x
Digitalizace státu aneb jak požádat o výpis rejstříku trestů
Lekce se bude zaměřovat na současné možnosti, jak žákům předat povědomí o digitálních službách státu. V úvodu hodiny se žáci seznámí se základními důvody, které vedou náš stát k postupnému zavádění…
Gymnaziální vzdělávání
17. 1. 2022 0x 552x
Digitalizace státu a nové RVP G
Článek „Digitalizace státu a nové RVP G“ se bude zaměřovat na nové trendy ve vývoji digitalizace našeho státu a možnosti jeho využití v hodinách základů společenských věd. Celý tento článek navazuje…
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2021 0x 269x
Můj job: recenzent aplikací (verze pro gymnázia)
Aktivita Můj job: recenzent aplikací (verze pro gymnázia) navazuje na výukovou aktivitu vytvořenou pro základní vzdělávání a rozšiřuje ji pro využití v prostředí gymnázia, respektive střední školy.…
Gymnaziální vzdělávání
18. 1. 2016 0x 7032x
Zdravý rozum v ilegalitě
Na příběhu nositele Nobelovy ceny Tima Hunta se žáci zamýšlí nad problematikou přílišné korektnosti v dnešní společnosti a vlivem médií a sociálních sítí. Osvojí si pojmy sexismus, gender a politická…
Gymnaziální vzdělávání
10. 2. 2015 0x 5809x
Slavné dny pro SŠ: Češka americkou ministryní zahraničí
Svým životním příběhem může být Madeleine Albrightová vzorem pro mladé lidi a její příběh může naučit hrdosti. V rámci vzdělávací aktivity Češka americkou ministryní zahraničí se žáci seznamují s…
Gymnaziální vzdělávání
30. 9. 2014 0x 7161x
Vítkov
Aktivita pracuje s událostí žhářského útoku extremistů ve Vítkově a na jejím příkladu motivuje žáky k přemýšlení o příčinách a následcích útoku optikou jednotlivých aktérů této události.
Gymnaziální vzdělávání
25. 9. 2014 0x 6791x
Proč nechci být extremistou
Aktivita, ve které žáci hledají a uvědomují si důvody, proč mladí lidé mohou začít sympatizovat s extremistickým hnutím a zamyslí se nad tím, jak jinak se mohou aktivně realizovat.
Gymnaziální vzdělávání
22. 9. 2014 0x 6958x
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 3. část
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Gymnaziální vzdělávání
19. 9. 2014 0x 6760x
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 2. část
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Gymnaziální vzdělávání
18. 9. 2014 0x 6706x
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 1. část
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Gymnaziální vzdělávání
15. 5. 2014 0x 8198x
Demokracie a volby
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle zaměřené na představení podstaty demokracie a významu voleb v demokratických režimech.
Zobrazeno 12 z 26 položek