Metodický portál / Odborné články

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (20)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 20 položek
Gymnaziální vzdělávání
5. 1. 2016 0x 16155x
Těžiště České republiky
Článek popisuje netradiční úlohu zaměřenou na problematiku určování těžiště soustavy hmotných bodů. Úloha podporuje…
Gymnaziální vzdělávání
13. 11. 2012 0x 16264x
Loď s pokladem na vodě
Archimedův zákon většina žáků zná jako naučenou frázi. Rozumějí mu ale žáci skutečně dobře? To lze zjistit jednoduchou…
Gymnaziální vzdělávání
8. 11. 2012 0x 28017x
Archimedův zákon a tání ledu
Pomocí jednoduchého experimentu lze ověřit, zda žáci chápou Archimedův zákon a jeho důsledky. Na základě tohoto…
Gymnaziální vzdělávání
7. 9. 2011 0x 8799x
Vzájemná odchylka vektorů gravitační a tíhové síly
Při výkladu gravitačního pole se žáci seznamují s rozdíly mezi gravitační silou a tíhovou silou, ale málokdo si uvědomí…
Gymnaziální vzdělávání
29. 4. 2011 0x 14183x
Nástroje pro tvorbu fyzikálních modelů a simulací
Článek představuje některé vesměs volně dostupné nástroje k tvorbě fyzikálních animací a simulací. Součástí článku jsou…
Gymnaziální vzdělávání
14. 4. 2011 0x 9345x
Měření smykového tření
Námět na rychlé a názorné naměření součinitele smykového tření (statického i dynamického). Na jednoduchém experimentu…
Gymnaziální vzdělávání
20. 12. 2010 2x 22635x
Virtuální hospitace - Fyzika: Setrvačnost
Úvodní partie dynamiky hmotného bodu je jednou z nejdůležitějších a zároveň nejobtížnějších kapitol středoškolské…
Gymnaziální vzdělávání
9. 11. 2010 1x 15706x
Počítačové simulace ve výuce fyziky
Význam počítačových simulací ve výuce fyziky neustále narůstá. V následujícím příspěvku představíme dvě aplikace, které…
Gymnaziální vzdělávání
30. 8. 2010 1x 16444x
Rovnováha na páce
V řadě technických aplikací je nutné znát princip rovnováhy na páce, je nutné nalézt polohu těžiště daného tělesa nebo…
Gymnaziální vzdělávání
9. 8. 2010 0x 20041x
Proč plovou kovové zaoceánské lodě?
Jak je možné, že těžké zaoceánské lodě vyrobené z kovu plovou? Odpověď na tuto otázku je možné vyslovit na základě…
Gymnaziální vzdělávání
4. 8. 2010 2x 13239x
Záhada kečupu
V láhvi s kečupem zůstane vždy po jeho vypotřebování zbytek. Ale jak ho dostat z láhve ven? Pokud ovládáme fyzikální…
Gymnaziální vzdělávání
29. 7. 2010 0x 21599x
Princip hydraulických zařízení
Hydraulická zařízení mají velmi mnoho aplikací v praxi. Jednoduchým experimentem mohou žáci pochopit jejich princip a…
Zobrazeno 12 z 20 položek