Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího)
Záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost
Poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
Přemýšlet, vést jednoduché úvahy a to, o čem přemýšlí a uvažuje, také vyjádřit
Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi)
Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení
Postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí
Chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první destíky, poznat víc
Chápat prostorové pojmy (vpravo, vlevo, dole, nahoře, uprostřed, za, pod, nad, u, vedle, mezi apod.), elementární časové pojmy (teď, dnes, včera, zítra, ráno, večer, jaro, léto, podzim, zima, rok), orientovat se v prostoru i v rovině, částečně se orientovat v čase
Naučit se nazpaměť krátké texty, úmyslně si zapamatovat a vybavit
Řešit problémy, úkoly a situace, myslet kreativně, předkládat "nápady"
Nalézat nová řešení nebo alternativní k běžným
Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (konstruktivních, výtvarných, hudebních, pohybových či dramatických) i ve slovních výpovědích k nim
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(198)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
198
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
17
Další
Předškolní vzdělávání
17. 1. 2023
0x
1680x
Blátohraní
Víc bláta! Děti potřebují přírodu. Tak zní název knihy, který byl inspirací k napsání tohoto článku. Vychutnat si v tomto tematickém bloku stav, který děti často vyhledávají a milují, a to: být…
Předškolní vzdělávání
27. 9. 2022
0x
2272x
Popletený Smolíček
Lekce o popleteném Smolíčkovi je obsah řízené činnosti do MŠ, cílící hravým způsobem na čtenářskou gramotnost a jazykový rozvoj u dětí předškolního věku. Lekce je postavená na všem důvěrně známé…
Předškolní vzdělávání
20. 9. 2022
0x
1312x
Digitální kompetence v přírodě
Článek nabízí různorodé praktické činnosti vhodné pro rozvoj digitální kompetence dětí předškolního věku, které se mohou realizovat s dětmi při kratších a pravidelných vycházkách do přírody nebo se…
Předškolní vzdělávání
19. 4. 2022
0x
1586x
O rybím pokladu: Předčtenářská gramotnost
Lekce „O rybím pokladu“ zahrnuje autorskou pohádku spisovatelky a pedagožky Ludmily Bakonyi Selingerové. Pracuje s kritickým myšlením, útvarem hádanek, pohybovou činností, rozvojem grafomotorických…
Základní vzdělávání
15. 2. 2022
5x
3211x
Gramotnost dětí a žáků v souvislostech školního vzdělávání
Tento článek je ohlédnutím za systémovým projektem Podpora práce učitelů financovaným z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Připomeneme si hlavní cíle a milníky projektu a také…
Předškolní vzdělávání
29. 11. 2021
1x
2694x
Lichožrouti
Motivací k tomuto projektu je známá a oblíbená kniha Pavla Šruta Lichožrouti, která byla taktéž velmi zajímavě zfilmována. Aktivita představuje činnosti, při kterých děti manipulují, třídí a…
Předškolní vzdělávání
27. 10. 2021
0x
3975x
Využití moderních technologií v mateřské škole
Článek popisuje práci s interaktivním projektorem v MŠ. Seznamuje s možnostmi rozvíjení dovedností za pomoci uvedeného projektoru a obsahuje také krátkou závěrečnou reflexi.
Předškolní vzdělávání
26. 4. 2021
0x
11194x
Barevné království
Článek je souborem praktických ukázek činností rozvíjejících matematickou gramotnost v předškolním věku. Činnosti jsou propojeny motivačním příběhem v tematický blok, který je vhodný už i pro tříleté…
Předškolní vzdělávání
2. 3. 2021
0x
10456x
Distanční vzdělávání v MŠ
Článek přináší příklad toho, jakým způsobem může probíhat distanční vzdělávání na MŠ, jaké podmínky jsou v současné době pro jeho naplnění.
Předškolní vzdělávání
26. 1. 2021
0x
7917x
Plody podzimu
Cílem předmatematických činností v předškolním vzdělávání je uvážlivě a vyváženě rozvíjet potřebné kompetence, které budou ve školní matematice potřebné. V této podzimní inspiraci zavedeme děti do…
Předškolní vzdělávání
22. 12. 2020
0x
8165x
Pohádka Zvířátka a loupežníci
Ve svém příspěvku nabízím na sebe volně navazující aktivity k pohádce Zvířátka a loupežníci. Jejich cílem je seznámit děti s pohádkou prostřednictvím rozličných a zajímavých činností a poukázat na…
Předškolní vzdělávání
15. 12. 2020
0x
8952x
Činnosti venku a v přírodě po celý rok
Předškolní děti jsou v přírodě jako doma a patří neodmyslitelně k jejich životu. Hlavním cílem těchto aktivit je přinést inspiraci vyučujícím, kteří si uvědomují důležitý význam venkovního pobytu a…
Zobrazeno
12
z
198
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
17
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky