Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (12)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 12 položek
Gymnaziální vzdělávání
23. 4. 2012 0x 17766x
Velikost síly aneb jak hrát volejbal
V řadě případů lze výuku fyziky propojit s ostatními předměty vyučovanými ve škole nebo s praktickými činnostmi, které žáci vykonávají ve volném čase. Jeden z námětů na takové propojení fyziky se…
Gymnaziální vzdělávání
23. 1. 2012 0x 10152x
Tlumené kmitání tělesa zavěšeného na pružině
Tlumené kmitavé pohyby nás provázejí jak v praktickém životě, tak při studiu fyziky a dalších předmětů. Proto je nutné, aby žáci zejména technicky zaměřených škol pochopili základní principy…
Gymnaziální vzdělávání
20. 1. 2012 0x 11748x
Netlumené kmitání tělesa zavěšeného na pružině
Kmitavý pohyb je důležitou součástí fyziky, a proto by žáci měli chápat jeho fyzikální i matematický popis. Zaznamenáme-li časový průběh okamžité výchylky tělesa kmitajícího na pružině pomocí…
Gymnaziální vzdělávání
20. 12. 2010 5x 42953x
Virtuální hospitace - Fyzika: Setrvačnost
Úvodní partie dynamiky hmotného bodu je jednou z nejdůležitějších a zároveň nejobtížnějších kapitol středoškolské fyziky. V hodině fyziky se pokusíme společně s žáky rozbourat často mylné představy o…
Gymnaziální vzdělávání
9. 11. 2010 1x 19980x
Počítačové simulace ve výuce fyziky
Význam počítačových simulací ve výuce fyziky neustále narůstá. V následujícím příspěvku představíme dvě aplikace, které pro tvorbu těchto simulací slouží a může je využívat každý zdarma - Step a Phun…
Gymnaziální vzdělávání
13. 9. 2010 2x 18433x
Projektová výuka v předmětu fyzika ve střední škole
Snažil jsem se formulovat otázku, která mě – jako učitele fyziky v gymnáziu – velmi zajímá: Čím by se měla vyznačovat kvalitní výuka fyziky? Vzápětí mě taky napadly další otázky: Kdo nebo co…
Gymnaziální vzdělávání
9. 8. 2010 0x 29367x
Proč plovou kovové zaoceánské lodě?
Jak je možné, že těžké zaoceánské lodě vyrobené z kovu plovou? Odpověď na tuto otázku je možné vyslovit na základě pozorování velmi jednoduchého experimentu.
Gymnaziální vzdělávání
4. 8. 2010 2x 17141x
Záhada kečupu
V láhvi s kečupem zůstane vždy po jeho vypotřebování zbytek. Ale jak ho dostat z láhve ven? Pokud ovládáme fyzikální zákony, tak velmi jednoduše.
Gymnaziální vzdělávání
14. 1. 2009 0x 10080x
Co mají společného zaoceánský parník a pivní láhev?
Jak je možné, že obrovskou loď drží u přístavního mola jen dvakrát obtočené lano kolem přístavního kůlu? Tento experiment ve třídě asi nepředvedeme – ale co když ano …
Gymnaziální vzdělávání
9. 4. 2008 0x 9411x
Síly kolem nás
Projekt zaměřený na aplikaci Newtonových zákonů pohybu a základních sil v reálných situacích.
Gymnaziální vzdělávání
13. 3. 2008 0x 19430x
Zákon zachování energie netradičně
Zákon zachování energie patří mezi velmi důležité zákony, a proto je jeho plné pochopení žádoucí. Na základě jednoduchého experimentu lze vyvolat se studenty diskusi, která přispěje k ujasnění tohoto…
Gymnaziální vzdělávání
23. 1. 2008 0x 12830x
Zvedání židle s využitím třecí síly
Zvedat židli lze mnoha způsoby. Jeden ze zajímavých (a možná ne všeobecně známý) je popsán v příspěvku.
Zobrazeno 12 z 12 položek