Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9010)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9010 položek
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 1x 17164x
Sociální a emocionální potřeby mimořádně nadaných dětí
Ve svém příspěvku se autorka věnuje sociálním a emocionálním problémům mimořádně nadaných dětí. Odborníci rozlišují dva typy zdrojů problémů – exogenní (vnější) a endogenní (vnitřní). V mnoha…
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 18075x
Mimořádně nadané děti s handicapem
Autorka ve svém příspěvku uvádí charakteristiky mimořádně nadaných dětí s postižením. Věnuje se přístupu pedagogů k těmto žákům. Uvádí, že identifikace dvakrát výjimečných je velmi obtížná,…
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 20096x
Možnosti rozvoje potenciálu mimořádně nadaných ve školním prostředí
Autorka příspěvku popisuje různé možnosti přístupu k mimořádně nadaným žákům. Pedagog může volit mezi dvěma přístupy – akcelerací a enrichmentem. V každém případě je nutné výuku přizpůsobit obsahově,…
Předškolní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 28363x
K čemu jsou barevné kontejnery?
Denně chodíme okolo barevných kontejnerů a ptáme se, k čemu slouží. Dříve než to společně s dětmi zjistíme, ale musíme vědět co odpad je, jak se rozděluje, o jaké materiály se jedná. Tím si…
Předškolní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 32335x
Hygiena se skřítkem Domíkem
Vytváření správných hygienických návyků, seznámení s pojmy viry, bakterie apod.
Základní vzdělávání
29. 6. 2004 0x 21812x
Klíčové kompetence – nová výzva z EU II.
V rámci Lisabonského procesu bylo identifikováno 8 oblastí klíčových kompetencí coby základ evropských vzdělávacích systémů. Tato „klíčová osmička“ je podrobněji definována zejména v příloze článku.
Předškolní vzdělávání
29. 6. 2004 0x 32726x
O životě drobných živočichů a hmyzu
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Tento projekt podporuje vytváření vztahu dětí k přírodě. Učí děti všímat si drobných živočichů a hmyzu, vnímat jejich vlastnosti a pozorovat jejich…
Předškolní vzdělávání
29. 6. 2004 0x 12157x
STŘEKULT
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Seznamování dětí s historickými památkami a kulturním děním přístupným jejich rozumovým schopnostem. Posilovat jejich prožitky a vést je k povědomí,…
Předškolní vzdělávání
29. 6. 2004 0x 22254x
Škola čar a kouzel
Celý projekt se odehrál ve škole v přírodě, kde vedeme děti k tomu, aby se naučily chápat a vnímat krásu přírody a vytvořily si vztah k ochraně životního prostředí. Cílem bylo umožnit dětem…
Předškolní vzdělávání
25. 6. 2004 0x 10948x
Smíšené skupiny
Věkově smíšené skupiny v mateřské škole – pro a proti
Předškolní vzdělávání
25. 6. 2004 0x 23591x
Evaluační procesy
Cílem evaluace výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole je zjistit jeho kvalitu. Celý evaluační systém ovlivňují nejen určité zásady, ale i stanovení si předmětu evaluace, jistá kritéria a…
Předškolní vzdělávání
25. 6. 2004 0x 21903x
Pohybové činnosti v mateřské škole
Při realizaci tělesné výchovy lze narazit na mnohé problémy, z nichž některé jsou zde v obecné rovině načrtnuty.
Zobrazeno 12 z 9010 položek