Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9054)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9054 položek
Gymnaziální vzdělávání
25. 8. 2022 0x 202x
DigCompEdu 6.2: Digitální komunikace a spolupráce
Příspěvek se soustředí na analýzu fenoménu informační etiky (citování) jako projevu péče o informační prostředí, ve kterém se nacházíme, a nástroj komunikace. Snaží se ukázat, že citace a reference…
Základní vzdělávání Spomocník
24. 8. 2022 0x 676x
20 způsobů online komunikace třídních učitelů
Dobrý třídní učitel se pozná mimo jiné také podle toho, jak umí komunikovat online. Následující text nabídne 20 různých způsobů online komunikace, kterou by třídní učitelé mohli a měli v průběhu…
Základní vzdělávání
23. 8. 2022 0x 611x
Povídky, komiksy, videokurzy a další materiály pro výuku bezpečného internetu
Oddělení vzdělávání NÚKIB vyvíjí a poskytuje rozmanité výukové materiály, které žákům přibližují problematiku bezpečného internetu. Materiály jsou doplněny o metodický list a návod, který učitelům…
Základní vzdělávání Spomocník
22. 8. 2022 0x 384x
Mediální výchova podle Wesley Fryera
Upoutávka na inspirativní práci oklahomského metodika vzdělávacích technologií Wesley Fryera zaměřená na mediální výchovu.
Základní vzdělávání
17. 8. 2022 0x 200x
Místně zakotvené učení aneb poznávejme Beskydy I
Pomáhejme rozvíjet v dětech vztah k regionu, posilovat úctu a respekt k přírodnímu a kulturnímu dědictví regionu, kde žijí, vyrůstají. Inspiraci je možné čerpat ze vzdělávacích programů v anglickém…
Základní vzdělávání
15. 8. 2022 0x 1515x
Online překladače, jak s nimi pracovat nejen pro překlady a tlumočení z/do ukrajinštiny
V článku jsme se zaměřili na jednu ze současných nejaktuálnějších potřeb českého školství, tedy překlady do a z ukrajinštiny. Využití překladačů má mnohem širší využití, a to nejen ve vzdělávacím…
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2022 1x 168x
DigCompEdu 6.1: Informační a mediální gramotnost
Příspěvek se soustředí na témata, která souvisí s aplikací konceptu MIL (mediální a informační gramotnosti) do edukační praxe. Zdůrazňuje, že pro rozvoj v této oblasti je zásadní konstruktivistický…
Gymnaziální vzdělávání
8. 8. 2022 0x 365x
DigCompEdu 5.3: Aktivizace studentů
Článek se soustředí na koncepty educational entertainmentu a gamifikace, které lze využít pro aktivizaci a podporu studentů v procesu edukace, zvláště takové, která je podpořena digitálními…
Odborné vzdělávání
3. 8. 2022 0x 292x
Inteligentní zařízení jako zdroj motivace nejen ve výuce, ale i v práci
Zemědělství je jednou z priorit současnosti, mimo jiné ale naráží na nedostatek kvalifikovaných pracovních sil. Jednou z dosud nepříliš využívaných možností motivace žáků ke studiu zemědělských oborů…
Gymnaziální vzdělávání
1. 8. 2022 0x 252x
DigCompEdu 5.2: Diferenciace a individualizace
Článek se zaměřuje na to, jak je možné využít technologie pro diferenciaci a individualizaci vzdělávacího obsahu a prostředí, ale také na rizika, která jsou s tímto procesem spojená.
Gymnaziální vzdělávání
27. 7. 2022 1x 296x
DigCompEdu 5.1: Přístupnost a inkluze
Příspěvek se zaměřuje na to, jakým způsobem je možné využít koncept universal designu pro zlepšení vzdělávání všech studentů.
Základní vzdělávání Spomocník
26. 7. 2022 1x 900x
Převrácené čtyřrozměrné kurikulum
Malá studie představující výsledky práce specializovaného bostonského pracoviště (CCR) zabývajícího se definováním potřebných změn v kurikulu vyvolaných technologiemi ovlivněným vývojem světa.
Zobrazeno 12 z 9054 položek