Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (19)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 19 položek
Neformální vzdělávání
17. 2. 2022 0x 313x
Vzdělávací modulový program projektu Kompetence leadera úspěšné školy (KLÚŠ)
Cílem projektu Kompetence leadera úspěšné školy (KLÚŠ, reg. číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_032/0008145) je vytvoření a ověření vzdělávacích modulových programů, vzdělávacích materiálů a odborných…
Základní vzdělávání
14. 4. 2020 2x 2608x
Škola v nouzovém stavu není nouze ve vzdělávání
V tomto pojednání se jako jeho autor zamýšlím a rekapituluji proměnu přístupu pedagogických zaměstnanců škol, nejvíce pak v profesi učitel, k výjimečné a neočekávané situaci, která v současnosti…
Základní vzdělávání
17. 3. 2020 1x 5358x
Digitální technologie ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ
Vhodné uplatnění digitálních technologií ve výuce fyziky přispívá k rozvoji informatického myšlení a digitální kompetence žáků a stejně tak přispívá k pozitivním změnám postojů žáků k fyzikálnímu…
Základní vzdělávání
5. 11. 2018 0x 8274x
Působení asistenta pedagoga na základní škole u žáka s ADHD
Tento text pojednává o působení asistenta pedagoga na základní škole u žáka s poruchou pozornosti a hyperaktivitou, známější spíše pod pojmem ADHD. Text je poskytnutím zkušeností a poznatků…
Základní vzdělávání
1. 11. 2018 0x 8201x
Zápis do 1. třídy – ano, ne, jak a proč?
Článek se zabývá procesem vstupu dítěte do 1. třídy základní školy a poukazuje na některé nežádoucí momenty, které se odehrávají ve školských zařízeních, tedy v mateřské škole a na základní škole.…
Základní vzdělávání
28. 6. 2018 0x 3653x
Zametat, či nezametat? Víme skutečně, co potřebují děti se sluchovým postižením?
Článek se zamýšlí nad možnostmi vzdělávání dětí se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí a nabízí řešení pro učitele, kterým do třídy na 1. stupni ZŠ přichází žák s vadou sluchu.
Základní vzdělávání
6. 12. 2017 0x 4582x
Výuka programování ve Scratch zaměřená na vytváření pojmů
Článek nabízí všem učitelům informatiky na ZŠ nový pohled na výuku programování. Chceme-li, aby se žáci naučili programovat a zároveň pochopili různé programovací pojmy a příkazy, je třeba připravit…
Základní vzdělávání
8. 8. 2017 0x 26120x
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka českého jazyka
Příklad dobré praxe k problematice vzdělávání žáků-cizinců na ZŠ Táborská v Praze 4.
Předškolní vzdělávání
12. 1. 2016 1x 9250x
Montessori mateřská škola a základní škola v Itálii
Tento článek jsem napsala na základě mého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové…
Předškolní vzdělávání
11. 11. 2015 0x 7873x
Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“
Informace o probíhajícím vzdělávacím projektu pro pedagogy a studenty pedagogických oborů. Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“ přibližuje…
Předškolní vzdělávání
10. 8. 2015 0x 23509x
Příprava dětí na vstup do ZŠ
Problematika školní připravenosti dětí pomocí stimulačního programu, který vychází ze zkušeností s využíváním pomůcek a materiálů Montessori způsobu práce s dětmi do 6 let v posuzovaných oblastech…
Základní vzdělávání Spomocník
26. 5. 2014 0x 14232x
Scratch - výuka základů programování na základní škole
Autor zpracoval diplomovou práci na téma Výuka základů programování v prostředí Scratch. Tato práce obsahuje postup výuky programování na základní škole a všechny potřebné informace pro učitele…
Zobrazeno 12 z 19 položek