Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „tvořivost“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (49)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 49 položek
Gymnaziální vzdělávání
14. 9. 2011 0x 13168x
Jak podpořit kreativní myšlení žáků?
Intenzivně se v poslední době mluví o tom, že by škola měla ve žácích probouzet kreativitu nebo kreativní myšlení. To se projevuje ve všech oblastech lidské činnosti – od vědy až po umění. Ač dříve…
Gymnaziální vzdělávání
9. 9. 2011 0x 14364x
Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 2. část
Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se,…
Speciální vzdělávání
15. 7. 2011 1x 27415x
Krmítko pro ptáčky
Článek nazvaný Krmítko pro ptáčky je ukázkou možného přístupu u dětí se zdravotním postižením. Aktivita proběhla v rámci dvouhodiny výtvarné výchovy, ale vzdělávací obsah se prolíná i do dalších…
Gymnaziální vzdělávání
13. 7. 2011 0x 16919x
Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 1. část
Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se,…
Základní vzdělávání
15. 4. 2011 2x 11156x
Proč je tvořivost stále více ceněna a co je její podstatou?
Příspěvek upozorňuje na historickou, tedy i společenskou podmíněnost potřeby tvořivosti. Poukazuje na podmínky, které si přímo vynucují tvořivý přístup k informacím, vyvolávají tedy i nezbytnost…
Základní vzdělávání
25. 3. 2011 0x 30713x
Projekt PROMO – proměny obyčejného mikrotenového obalu
Následující příspěvek nabízí řadu námětů na využití a proměnu obyčejného odpadového materiálu k neobvyklým činnostem, pokusům, výrobkům a výtvarnému vytváření.
Gymnaziální vzdělávání
23. 3. 2011 0x 11853x
Co je to vlastně kreativita? – 2. část
Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je?…
Gymnaziální vzdělávání
22. 3. 2011 1x 21779x
Co je to vlastně kreativita? – 1. část
Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je?…
Základní vzdělávání
24. 2. 2011 0x 11836x
Ohlédnutí za 13. celostátní přehlídkou výtvarných prací dětí a mládeže (17. 4. – 16. 5. 2010, Sladovna, Písek)
Celostátní výtvarné přehlídky dětí a mládeže mají dlouhodobou tradici a jsou ojedinělou akcí ve výtvarném oboru. Nemají charakter soutěže, ale ukazují současnou úroveň metodických postupů pedagogů v…
Základní vzdělávání
22. 2. 2011 0x 13492x
Výtvarný projev ve vztahu k hudebně tvůrčí náplni školní výchovy
Výtvarná výchova je v oblasti začleňování kreativního obsahu do výuky v dalekém předstihu před jejím protějškem ve vzdělávacím okruhu „Umění a kultura“ – hudební výchovou. Na základě tohoto hlediska…
Předškolní vzdělávání
21. 1. 2011 0x 11638x
Program rozvoje metakognitivního myšlení dětí předškolního věku
Příspěvek čtenáře seznámí s programem rozvoje mekognitivního myšlení dětí předškolního věku. Realizovaný program vychází z aktivit metodiky Let´s Think! a zaměřuje se na rozvoj kognitivního myšlení…
Gymnaziální vzdělávání
4. 1. 2011 0x 19166x
Zkušenosti s vedením žákovského portfolia v hodinách německého jazyka
Příspěvek shrnuje dosavadní zkušenosti s vedením žákovských portfolií. Zaměřuje se na konkrétní cíle, důvody pro zařazení EJP do vyučovacích hodin němčiny a na konkrétní realizaci portfolií.
Zobrazeno 12 z 49 položek