Odborné články Základní vzdělávání Ohlédnutí za 13. celostátní přehlídkou výtvarných prací dětí a mládeže (17. 4. – 16. 5. 2010, Sladovna, Písek)
Odborný článek

Ohlédnutí za 13. celostátní přehlídkou výtvarných prací dětí a mládeže (17. 4. – 16. 5. 2010, Sladovna, Písek)

24. 2. 2011
Základní vzdělávání
Autor
PaedDr. Markéta Pastorová
Spoluautor
PaedDr. Jan Svoboda

Anotace

Celostátní výtvarné přehlídky dětí a mládeže mají dlouhodobou tradici a jsou ojedinělou akcí ve výtvarném oboru. Nemají charakter soutěže, ale ukazují současnou úroveň metodických postupů pedagogů v zájmových výtvarných činnostech s dětmi a mládeží. Všechny přehlídky byly přínosné tím, že kvalitativně posunuly vývoj výtvarné výchovy v Čechách.

Celostátní výtvarné přehlídky dětí a mládeže mají dlouhodobou tradici a jsou ojedinělou akcí ve výtvarném oboru. Nemají charakter soutěže, ale ukazují současnou úroveň metodických postupů pedagogů v zájmových výtvarných činnostech s dětmi a mládeží. Všechny přehlídky byly přínosné tím, že kvalitativně posunuly vývoj výtvarné výchovy v Čechách.

Vystaveny byly všechny zaslané práce všech věkových kategorií do 19 let: kresba, malba, grafika, objektová a akční tvorba, instalace, fotografie a film, elektronická média a další.

Posláním přehlídky je podporovat pedagogické přístupy rozvíjející tvořivost dítěte jako tvůrce, vnímatele i interpreta. Přehlídka podporuje koncepci oblasti Umění a kultura a obsah výtvarného oboru v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a gymnázia. Jejím smyslem je popularizovat výsledky výtvarných aktivit dětí a mládeže a představit je veřejnosti.

Na 13. celostátní přehlídku se přihlásilo 47 škol a zájmových výtvarných útvarů, 70 pedagogů se 75 projekty, na kterých pracovalo 1768 dětí.

www.vytvarneprehlidky.cz - dokumentace minulé přehlídky, dokumentace té letošní tam bude přibývat postupně.

z výstavy
1. Z výstavy

Autor © PaedDr. Jan Svoboda

z výstavy
2. Z výstavy

Autor © PaedDr. Jan Svoboda

Tento článek byl převzat z Informačního bulletinu č. 12, Výtvarný výchova inspirativní, VÚP.

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
1.43 MB
PDF
Katalog - obsahuje popis projektů

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
PaedDr. Markéta Pastorová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich

Průřezová témata:

  • Základní vzdělávání
  • Mediální výchova
  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Kreativita

Organizace řízení učební činnosti:

Frontální, Skupinová, Individuální

Organizace prostorová:

Exkurze