Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „programování“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (48)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 48 položek
Gymnaziální vzdělávání
18. 4. 2023 0x 1909x
ChatGPT ve školní praxi: nástroj oborové didaktiky
V předchozích dvou dílech seriálu jsme se zaměřili na obecná témata týkající se práce s ChatGPT. Diskutovali jsme o činnostech, které mohou pomoci žákům rozvíjet kompetence v oblasti učení a…
Gymnaziální vzdělávání
31. 1. 2023 0x 1724x
Rozdíl mezi reálnými a racionálními čísly – výukový a studijní materiál
Tento článek je určený hlavně učitelům, kterým nabízím materiál o číslech připravený k použití ve výuce. Zdaleka se netýká jen matematiky: téma čísel propojuje několik oborů tak, aby vznikl…
Základní vzdělávání
20. 7. 2022 0x 2003x
Soubor vzdělávacích programů Rozvoj programovacích kompetencí
Automatizace, digitalizace, robotizace, 3D tisk či umělá inteligence, to je současný trend průmyslu 4.0, nového typu průmyslové revoluce. Jak děti a žáky připravit na moderní svět a nevzít jim…
Základní vzdělávání
4. 1. 2022 0x 848x
Programujeme na školní zahradě
Programujeme na školní zahradě je výuková aktivita, která reaguje na současné trendy a která se snaží programování žákům přiblížit v netradičním prostředí. Trávník na školní zahradě můžeme využít k…
Gymnaziální vzdělávání
9. 3. 2021 3x 8471x
Sluneční hodiny aneb chvála vektorů
Sluneční hodiny, a to zejména vytvoření ciferníku svislých slunečních hodin na ukloněné stěně, je skutečná výzva, ke které potřebujeme znát nejen dobře zákonitosti vzájemného pohybu Slunce a Země,…
Gymnaziální vzdělávání
6. 1. 2021 3x 16381x
Jaké aplikace využít pro nové pojetí výuky informatiky?
Text se zamýšlí nad výukou informatiky a s tím souvisejících aplikací. V jakých ohledech je vhodnější používat placené programy a v jakých ohledech je lepší se přiklonit spíše k freeware programům.
Předškolní vzdělávání
2. 4. 2019 0x 14322x
Robotická včelka Bee-Bot v mateřské škole
Článek představuje vyzkoušené aktivity s robotickou hračkou Bee-Bot – zásobník vyzkoušených činností s předškoláky, seřazených podle náročnosti.
Základní vzdělávání Spomocník
12. 3. 2019 0x 5739x
V Digicentru s Ozoboty
O dalším setkání v brněnském Digicentru, tentokrát s Hankou Šandovou a Ozoboty.
Základní vzdělávání Spomocník
30. 1. 2019 1x 5946x
V Digicentru s micro:bity
O setkání v brněnském Digicentru s Barborou Havířovou, Miroslavem Suchým a BBC micro:bity, které nebylo pouhým workshopem, ale představením s tím nejlepším obsazením.
Základní vzdělávání Spomocník
10. 1. 2019 1x 7434x
Strojové učení pro nejmenší
Informace o novém rozšíření pro Scratch, které učí děti vytvářet aplikace disponující umělou inteligencí včetně strojového učení.
Základní vzdělávání Spomocník
17. 12. 2018 0x 4708x
Rozvoj programátorských dovedností s micro:bitem
Základní informace o miniaturním digitálním zařízení vyvinutém v Británii pro výuku digitální gramotnosti a informatického myšlení, které je možno s výhodou použít i v našich školách.
Základní vzdělávání
16. 7. 2018 0x 10135x
Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ II
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Zobrazeno 12 z 48 položek