Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (35)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 35 položek
Předškolní vzdělávání
27. 4. 2022 0x 865x
Využití pedagogické diagnostiky při podpoře ukrajinských dětí v MŠ
Příspěvek v sobě propojuje dvě významná témata předškolního vzdělávání. S využitím praktické ukázky je přiblížena činnost, která cílí na rozvoj slovní zásoby a komunikačních dovedností dětí. Zároveň…
Základní vzdělávání Spomocník
7. 2. 2022 0x 708x
Hagen Manifest nového učení
Informace o dokumentu vytvořeném na německé Feruniversität in Hagen včetně jeho obsahu, který shrnuje světový vývoj vzdělávacích postupů v souvislosti s rozvojem technologií a dává doporučení pro…
Základní vzdělávání
11. 2. 2021 1x 2261x
Vývoj koncepce výuky předmětu projektové vyučování – Brány do poznávání světa
Článek předkládá náhled do vývoje nové koncepce výuky předmětu projektového vyučování. Tento vývoj byl určován pečlivým vyhodnocováním funkčních a nefunkčních prvků ve struktuře výuky, současně též…
Základní vzdělávání Spomocník
8. 2. 2021 0x 1913x
Jak na hybridní výuku podle Spencera
Hybridní výuka se stává samozřejmostí našich škol. Teoreticky si snad již uvědomujeme, že se liší od čistě prezenční nejen cíli, ale i postupy. Podívejme se, jak metodiku hybridní výuky navrhuje…
Základní vzdělávání
4. 2. 2021 2x 4375x
OrgPad jako nástroj k individualizaci ve výuce a v přístupu k dětem
Naše očekávání na výsledky žákovské práce mohou být ve výsledku tím, co omezuje jedinečnost každého dítěte. Tato má zkušenost, kterou jsem získala v začátcích práce s OrgPadem ve výuce, mne vedla k…
Základní vzdělávání
1. 2. 2021 3x 3568x
OrgPad ve výuce na prvním stupni ZŠ
V současnosti vyhledáváme digitální nástroje, které bychom mohli skutečně smysluplně využít ve výuce. Očekáváme od nich jednoduchost a praktičnost, ale také přínos něčeho nového, co děti baví a…
Předškolní vzdělávání
6. 5. 2020 0x 4063x
Rozvoj inkluzivního vzdělávání v MŠ
Cílem projektu Komplexní program rozvoje inkluzivního vzdělávání v MŠ byl rozvoj inkluzivního a individualizovaného vzdělávání dětí předškolního věku a řešení problematiky sociálního začleňování dětí…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 4. 2020 0x 2583x
Co to ta personalizace vlastně je?
Zpráva o tom, jak pojem „personalizace“ vidí penzionovaný učitel angličtiny z Pensylvánie Peter Greene.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 1. 2020 2x 3187x
Jak vypadá na kompetence orientovaná výuka?
Druhá ze dvou zpráv o výsledcích projektu The Canopy kalifornského Christensen Institute. Tato na základě definice kompetenčně orientované výuky odhaluje, do jaké míry ji naplňují ty americké školy,…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 1. 2020 0x 2162x
Modely kombinovaných forem výuky po šesti letech
První ze dvou zpráv o výsledcích projektu The Canopy kalifornského Christensen Institute. Tato se věnuje používaným formám kombinované výuky v amerických školách.
Základní vzdělávání Spomocník
30. 9. 2019 0x 2466x
Horizonty podle CoSN
Letošní přehled největších výzev, urychlovačů a technologických spouštěčů, které budou ovlivňovat školství v blízké budoucnosti, jak je v režii CoSN odhalila skupina špičkových světových odborníků.
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2019 0x 3800x
Spolupráce s rodinou s cílem společně podporovat kvalitu učení dětí
Článek je rozdělen do dvou částí, které spolu souvisí a úzce na sebe navazují. První část je věnována individualizovanému vzdělávání, problematice pedagogické diagnostiky a hodnocení dětí v…
Zobrazeno 12 z 35 položek