Mezi prioritní témata předškolního vzdělávání patří pedagogické diagnostikování. V rámci podpory tohoto tématu vznikla metodická příručka Pedagogická diagnostika v mateřské škole, ke které budou na podzim zveřejněny konkrétní příspěvky inspirativní praxe. Zároveň bude ve všech krajských pracovištích NPI ČR probíhat realizace 22hodinového vzdělávacího programu věnovaného této problematice.
Existují také starší materiály, které mají svou kvalitu a jsou využitelné i v současnosti. Mezi ně patří metodika Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV, která se zabývá otázkou, jak účinně v pedagogickém procesu využívat diagnostické a evaluační aktivity a jak s jejich pomocí připravovat a přizpůsobovat vzdělávací nabídku rozdílným potřebám a možnostem dětí.
Metodika je ke stažení v příloze článku.
Zdroje:
Pedagogická diagnostika v mateřské škole
https://www.projektsypo.cz/dokumenty/Metodicka_prirucka_SYPO_Pedagogicka_diagnostika_MS_2022.pdf
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.