Odborné články Články s klíčovým slovem „DigCompEdu“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
DigCompEdu
Články (37)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 37 položek
Základní vzdělávání
30. 4. 2025 0x 241x

DigCompEdu kuchařka (3. díl): deset praktických bodů, než vyrazíte vařit či vzdělávat

Článek nabízí deset metodických či didaktických doporučení pro lektory a lektorky, kteří se rozhodnou využít DigCompEdu kuchařku pro přípravu vlastních seminářů pro vyučující na školách.
Základní vzdělávání
29. 4. 2025 0x 274x

DigCompEdu kuchařka (2. díl): inspirace pro metodickou podporu

Článek nabízí impulsy a inspirace pro metodiky a metodičky ICT při práci s DigCompEdu a soustředí se na specifika systematické práce s ním v kontextu konkrétní školy.
Základní vzdělávání
28. 4. 2025 0x 288x

DigCompEdu kuchařka (1. díl): kurátorský přístup

Článek se věnuje projektu DigCompEdu kuchařka, který je zaměřený na podporu vzdělávání vyučujících a jehož formou je kurátorsky vybraný soubor zdrojů.
Základní vzdělávání Spomocník
22. 4. 2025 0x 437x

Tvořivé myšlení podle EUN

Zpráva o tom, jak metodiku tvořivého myšlení zpracoval kurz EUN Academy určený EdTech mentorům.
Základní vzdělávání
22. 5. 2023 0x 2996x

Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi: online publikace pro pedagogy

Přestože je již pět let k dispozici Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů v českém překladu, k posouzení digitálních kompetencí pedagogů i plánování jejich odborného rozvoje v této oblasti v…
Základní vzdělávání Spomocník
5. 12. 2022 0x 1968x

Mentoring podle EUN jako cesta k inovacím

Zpráva o kurzu European Schoolnet Academy a projektu EUN MenSI, jehož cílem je hledat nejvhodnější metodiky sdílení postupů při zavádění digitálních forem výuky do praxe na základních a středních…
Gymnaziální vzdělávání
15. 9. 2022 0x 2243x

DigcompEdu 6.5: Řešení problémů prostřednictvím digitálních technologií

Příspěvek se soustředí na to, jakým způsobem spolu souvisejí kompetence k řešení problémů a k učení. Na příkladu modelu Cynefin ukazuje, že technika zásadním způsobem činí problémy, které se musíme…
Gymnaziální vzdělávání
7. 9. 2022 0x 2403x

DigCompEdu 6.4: Odpovědné používání digitálních technologií

Článek se věnuje problematice vztahu člověka a počítače v psychologické rovině. Popisuje koncept digitální rovnováhy jako určitého nástroje hledání optima ve způsobu využití technologií. Upozorňuje…
Gymnaziální vzdělávání
1. 9. 2022 0x 1530x

DigCompEdu 6.3: Tvorba digitálního obsahu

Příspěvek se soustředí na téma kreativity a jejího vztahu k digitálním technologiím. Ukazuje se, že i když jsou teoretické perspektivy lákavé, tak aplikace jednotlivých konceptů není jednoduchá a…
Gymnaziální vzdělávání
25. 8. 2022 0x 1733x

DigCompEdu 6.2: Digitální komunikace a spolupráce

Příspěvek se soustředí na analýzu fenoménu informační etiky (citování) jako projevu péče o informační prostředí, ve kterém se nacházíme, a nástroj komunikace. Snaží se ukázat, že citace a reference…
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2022 1x 3633x

DigCompEdu 6.1: Informační a mediální gramotnost

Příspěvek se soustředí na témata, která souvisí s aplikací konceptu MIL (mediální a informační gramotnosti) do edukační praxe. Zdůrazňuje, že pro rozvoj v této oblasti je zásadní konstruktivistický…
Gymnaziální vzdělávání
8. 8. 2022 0x 1816x

DigCompEdu 5.3: Aktivizace studentů

Článek se soustředí na koncepty educational entertainmentu a gamifikace, které lze využít pro aktivizaci a podporu studentů v procesu edukace, zvláště takové, která je podpořena digitálními…
Zobrazeno 12 z 37 položek