Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (17)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 17 položek
Gymnaziální vzdělávání
28. 8. 2023 0x 1752x
Jak být občanem, nikoli ovčanem II –⁠ Jak na sociální sítě
Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. Pro konkrétní občanskou inciativu (viz Jak být občanem, nikoli ovčanem I)…
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2021 0x 2055x
Sharenting aneb Rodiče a digitální identita dětí
Výuková aktivita Sharenting aneb Rodiče a digitální identita dětí se věnuje odpovědnému chování v digitálním světě, konkrétně vytváření digitální identity žáků. Výuková aktivita propojuje reálný i…
Gymnaziální vzdělávání
14. 1. 2015 0x 10406x
Dobrovolnictví jako zážitek II.
Článek popisuje zkušenosti z práce se studenty - dobrovolníky. V této části se zaměřujeme především na motivaci a oceňování dobrovolníků.
Gymnaziální vzdělávání
30. 9. 2014 0x 10424x
Vítkov
Aktivita pracuje s událostí žhářského útoku extremistů ve Vítkově a na jejím příkladu motivuje žáky k přemýšlení o příčinách a následcích útoku optikou jednotlivých aktérů této události.
Gymnaziální vzdělávání
25. 9. 2014 0x 9357x
Proč nechci být extremistou
Aktivita, ve které žáci hledají a uvědomují si důvody, proč mladí lidé mohou začít sympatizovat s extremistickým hnutím a zamyslí se nad tím, jak jinak se mohou aktivně realizovat.
Gymnaziální vzdělávání
22. 9. 2014 0x 10174x
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 3. část
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Gymnaziální vzdělávání
19. 9. 2014 0x 9415x
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 2. část
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Gymnaziální vzdělávání
18. 9. 2014 0x 9728x
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 1. část
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Gymnaziální vzdělávání
22. 4. 2014 0x 17410x
Zlatý fond her IV. - Facebůčci, Hadi z ráje a Hajaja
Článek popisuje tři hry z knihy Zlatý fond her, které jsou zaměřeny na formování osobnosti, utváření týmových vazeb a zvyšování efektivity týmů. Kniha je již čtvrtým dílem úspěšné série, která se…
Gymnaziální vzdělávání
7. 11. 2012 0x 9165x
Pískovna
Lekce je simulací grantového řízení na využití určité lokality (zde "Pískovny"). Tři skupiny žáků představují ekology, podnikatele, propagátory volnočasových aktivit. Jednotlivé skupiny připravují…
Gymnaziální vzdělávání
11. 2. 2011 0x 10932x
Na téma identita
Svět je globalizován a zdá se, že i naše identita se stala pojmem v informační globální řeči, který označuje nějaký kód, pod nímž jsme zaznamenáni a sledováni velkým bratrem. To je ovšem jazyk 21.…
Gymnaziální vzdělávání
19. 7. 2010 0x 17634x
Aktivita: Tohle není spravedlivé
Jeden z příkladů, jak je možné využít metodický materiál www.czechkid.cz. Aktivita se zaměřuje na způsob, jak lze při zpracování konkrétního dialogu nahlédnout odlišné pochopení a zvnitřnění hodnot.…
Zobrazeno 12 z 17 položek