Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (38)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 38 položek
Gymnaziální vzdělávání
28. 6. 2024 0x 826x
Administrativní styl III – Žádost
Tento článek se zaměřuje na praktický nácvik tvorby žádosti. Tématem je kompenzace za zpoždění letu. Jedná se o takovou komunikační situaci, se kterou se žáci mohli ve svém životě již setkat,…
Gymnaziální vzdělávání
29. 12. 2023 0x 990x
Argumentace IV. Prezentace
Zásadním zdrojem bude pro tento seriál publikace autorek Wendy Heydorn a Susan Jesudason Decoding Theory of Knowledge for the IB Diploma (2013). Tyto autorky definují argumentaci následovně: „Logická…
Gymnaziální vzdělávání
28. 12. 2023 0x 838x
Argumentace III. Struktura argumentace
Zásadním zdrojem bude pro tento seriál publikace autorek Wendy Heydorn a Susan Jesudason Decoding Theory of Knowledge for the IB Diploma (2013). Tyto autorky definují argumentaci následovně: „Logická…
Gymnaziální vzdělávání
27. 12. 2023 0x 785x
Argumentace II. Podložení argumentu, práce se zdroji
Zásadním zdrojem bude pro tento seriál publikace autorek Wendy Heydorn a Susan Jesudason Decoding Theory of Knowledge for the IB Diploma (2013). Tyto autorky definují argumentaci následovně: „Logická…
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2023 0x 1229x
Argumentace I. Tvorba a úprava argumentu
Zásadním zdrojem bude pro tento seriál publikace autorek Wendy Heydorn a Susan Jesudason Decoding Theory of Knowledge for the IB Diploma (2013). Tyto autorky definují argumentaci následovně: „Logická…
Gymnaziální vzdělávání
3. 10. 2023 2x 1685x
BAD NEWS GAME: V kůži dezinformátora
Lekce představuje unikátní výukovou on-line hru Bad News, která má v hráčích vypěstovat odolnost vůči dezinformacím. Na jejím vývoji spolupracovala nizozemská organizace DROG, zaměřující se na boj…
Gymnaziální vzdělávání
28. 8. 2023 0x 1699x
Jak být občanem, nikoli ovčanem II –⁠ Jak na sociální sítě
Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. Pro konkrétní občanskou inciativu (viz Jak být občanem, nikoli ovčanem I)…
Gymnaziální vzdělávání
31. 5. 2023 0x 831x
Kalendárium
Aktivita se věnuje zpracování mluveného textu do podoby vzdělávacího pořadu. V aktivitě dochází k rozvoji digitální kompetence při práci s elektronickou střižnou, přípravou videa k exportu, při…
Gymnaziální vzdělávání
2. 5. 2023 0x 3251x
Co má Máchův Máj společného s antickými bájemi?
Plán vyučovací hodiny zaměřené na vyhledávání klíčových slov v literárním textu (Karel Hynek Mácha: Máj) a jejich následné využití při srovnávání různých literárních textů (zde antické báje). Článek…
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2022 0x 1805x
Vzpomínky na šoa
Lekce se skládá ze dvou částí. První slouží k reflexi pocitů – např. po návštěvě místa paměti spojené s holokaustem, případně jako jedna z lekcí o druhé světové válce. Nicméně vždy by již žáci měli…
Gymnaziální vzdělávání
26. 10. 2021 0x 1529x
Co nebylo v učebnici (2. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný profesní i osobní život v informační společnosti 21.…
Gymnaziální vzdělávání
6. 5. 2013 0x 16110x
Čeština je všechno těžký kromě ahoj
Nelekejte se, prosím! Takhle stručně a výstižně zněla odpověď japonské studentky Mariny na otázku, co je na češtině nejtěžší; reagovala spontánně a samozřejmě úsměvem – jak je ostatně pro Japonce…
Zobrazeno 12 z 38 položek