Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9084)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9084 položek
Základní vzdělávání
22. 9. 2004 0x 29867x
Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Úvod
Užití tradiční metody řešení geometrických úloh – rýsování – je u žáka mladšího školního věku omezené. Lze však použít i další metody: kreslení a vybarvování, překládání a stříhání papíru, skládání s…
Základní vzdělávání
20. 9. 2004 0x 14537x
Klíčové kompetence ve vzdělávacích systémech zemí EU
Dotazník mapující pozici klíčových kompetencí ve vzdělávacích systémech některých evropských států. Text odkazuje na klíčové kompetence definované v rámci Lisabonského procesu.
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2004 0x 17069x
Chytří lidé nekouří
Program je zaměřen proti vzniku a rozvoji kuřáctví a kouření. Je to program preventivní, určený dětem předškolního věku. Ukazuje jednu z cest, jak vychovávat budoucí nekuřáky. Jeho smyslem je položit…
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2004 0x 32378x
Vyrostla nám veliká řepa
<b>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</b> Tento projekt vznikl na základě dlouhodobého pozorování pole s řepou. Při vycházce děti vytáhly řepu z hlíny, a to nás vedlo k plánu činností k…
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2004 0x 50179x
Program na podporu správné výslovnosti hlásek
Podle RVP PV je jedním z hlavních záměrů předškolního vzdělávání rozvoj intelektu, řeči a jazyka dítěte, resp. rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, porozumění,…
Základní vzdělávání
15. 9. 2004 0x 9865x
Interpretace uměleckého textu a RVP ZV - I
Článek se zabývá interpretací a pochopením textu a základním směřováním literární výchovy.
Základní vzdělávání
15. 9. 2004 0x 9560x
Interpretace uměleckého textu a RVP ZV - II
Na příkladu konkrétních literárních děl je demonstrována práce učitele při interpretaci uměleckého textu.
Základní vzdělávání
15. 9. 2004 0x 8511x
Pracovní skupina C - Informační a komunikační technologie
V rámci Lisabonského procesu byla ustanovena pracovní skupina C, která se soustředí na zajištění přístupu k ICT pro všechny občany. Předkládáme některé dílčí závěry, ke kterým dospěla.
Základní vzdělávání
13. 9. 2004 0x 16900x
Co rozumíme pojmem informace?
Text naznačuje problémové okruhy a pojmy oblasti ICT, se kterými se mohou absolventi škol setkat v rozvinuté informační společnosti. Zvláštní pozornost je věnována mnohoznačnosti a neurčitosti pojmů,…
Předškolní vzdělávání
13. 9. 2004 0x 27898x
Pohybové aktivity dětí v mateřské škole podporující zdraví
<strong>Charakteristika a cíle integrovaného bloku:</strong> Projekt pohybových aktivit je součástí ŠVP, je zpracován z hlediska přínosu pro dítě a připravených podmínek, je zaměřen na rozvoj…
Základní vzdělávání
9. 9. 2004 0x 7798x
Zkušenosti s tvorbou školního vzdělávacího programu v rámci projektu Kurikulum životních dovedností škol podporujících zdraví
Příspěvek se věnuje tvorbě školního vzdělávacího programu tak, jak k němu přistoupila Základní škola Karviná – Hranice. Pedagogický sbor, který se na tvorbě ŠVP podílel, pracoval ve dvou směrech.…
Základní vzdělávání
7. 9. 2004 2x 22922x
Mediální výchova – inspirace k realizaci
Autor předkládá inspirativní návrhy k rozvinutí mediální gramotnosti a realizaci průřezového tématu Mediální výchova v praxi škol.
Zobrazeno 12 z 9084 položek