Domů > Odborné články > Předškolní vzdělávání > Zdraví aneb My stonáme neradi
Odborný článek

Zdraví aneb My stonáme neradi

5. 3. 2007 Předškolní vzdělávání
Autor
Jana Rýdlová

Anotace

Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.
Očekávané výstupy: Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu;
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let

Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.
Očekávané výstupy: Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let


Příspěvek je ukázkou jedné z možných variant plánování tematického celku. V podstatě je plánované téma strukturováno stručně ve formě myšlenkových map, očekávaných výstupů, témat, činností a příležitostí (akcí).

Vzdělávací cíle

Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.

Očekávané výstupy

Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu.

Plán vzdělávací nabídky

Témata pro povídání v ranním kroužku:

  • Jak přemůžeme bacily?
  • Máme rádi ovoce?
  • Jak jsem se cítil při nemoci?
  • Baví mě být v posteli?
  • Jak se léčí nachlazení?
  • Kdo nám pomáhá udržet zdraví?
  • Chtěl bych být lékařem?
  • Co dělají doktoři?
Činnosti a příležitosti
  • prohlížení encyklopedií a knih o zdraví, o lidském těle (děti si je přinášely z domova)
  • témata na hry:
    • U lékaře;
    • V lékárně;
    • Na záchranáře.
  • vaření čaje s citronem
  • konstrukce z papíru (Hrneček s čajem a citronem)
  • konstrukce ze špejlí (Kostra)
  • malování (Když jsem byl nemocný)
  • zpěv a tanec s písněmi P. Nováka (Doktora se nebojíme)
Plánované akce
  • exkurze do lékárny
  • příjezd rychlé záchranné služby před MŠ
  • beseda o zdravotnictví

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jana Rýdlová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Činnostní a občanské kompetence
  • dbá na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých, chová se odpovědně s ohledem na zdravé a bezpečné okolní prostředí (přírodní i společenské)

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová

Organizace prostorová:

Školní třída, Exkurze