Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (118)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 118 položek
Gymnaziální vzdělávání
31. 1. 2023 0x 514x
Rozdíl mezi reálnými a racionálními čísly – výukový a studijní materiál
Tento článek je určený hlavně učitelům, kterým nabízím materiál o číslech připravený k použití ve výuce. Zdaleka se netýká jen matematiky: téma čísel propojuje několik oborů tak, aby vznikl…
Gymnaziální vzdělávání
11. 4. 2022 0x 377x
Zlatá horečka v Kalifornii
Lekci lze zařadit do hodin dějepisu, zeměpisu, občanské výchovy, angličtiny, hudební výchovy, … Časová dotace: 1 vyučovací hodina. Cíl: Vést k pochopení okolností vzniku velkoměsta San Francisca. S…
Gymnaziální vzdělávání
4. 4. 2022 0x 671x
Wanted! Příběh Jana Welzla
Určeno do hodin dějepisu, zeměpisu, literatury. Inspirováno knihou: WELZL, Jan Eskymo. Třicet let na zlatém severu. Ilustroval Jan JAVORSKÝ. Praha: Mladá fronta, 1965. Vpřed (Mladá fronta). Časová…
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2022 0x 377x
Vzpomínky na šoa
Lekce se skládá ze dvou částí. První slouží k reflexi pocitů – např. po návštěvě místa paměti spojené s holokaustem, případně jako jedna z lekcí o druhé světové válce. Nicméně vždy by již žáci měli…
Gymnaziální vzdělávání
28. 3. 2022 0x 457x
Vánoční příměří 1914
Lekce inspirována povídkou Vánoční mír z knihy Ruce houslisty od Aleny Ježkové. Určena do hodin dějepisu / literatury / občanské výchovy od 8. třídy / tercie výše. Žáci pracují s úryvky textů, s…
Gymnaziální vzdělávání
7. 2. 2022 0x 1082x
Jak se získávají naše preference? Strategie politického marketingu v digitálním prostředí
Aktivita přináší vhled do strategií politických marketérů v digitálním prostředí, a to na základě dat z Facebook Ad Library (knihovny reklam). Žáci analyzují vybrané placené reklamy s politickým…
Gymnaziální vzdělávání
1. 2. 2022 0x 483x
Digitalizace státu aneb jak požádat o výpis rejstříku trestů
Lekce se bude zaměřovat na současné možnosti, jak žákům předat povědomí o digitálních službách státu. V úvodu hodiny se žáci seznámí se základními důvody, které vedou náš stát k postupnému zavádění…
Gymnaziální vzdělávání
17. 1. 2022 0x 1005x
Digitalizace státu a nové RVP G
Článek „Digitalizace státu a nové RVP G“ se bude zaměřovat na nové trendy ve vývoji digitalizace našeho státu a možnosti jeho využití v hodinách základů společenských věd. Celý tento článek navazuje…
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2021 0x 871x
Sharenting aneb Rodiče a digitální identita dětí
Výuková aktivita Sharenting aneb Rodiče a digitální identita dětí se věnuje odpovědnému chování v digitálním světě, konkrétně vytváření digitální identity žáků. Výuková aktivita propojuje reálný i…
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2021 0x 467x
Můj job: recenzent aplikací (verze pro gymnázia)
Aktivita Můj job: recenzent aplikací (verze pro gymnázia) navazuje na výukovou aktivitu vytvořenou pro základní vzdělávání a rozšiřuje ji pro využití v prostředí gymnázia, respektive střední školy.…
Gymnaziální vzdělávání
21. 9. 2021 0x 1848x
Model pro kritické čtení vizuálních materiálů
Fotografie, ilustrace nebo plakáty jsou bohatými zdroji informací, které využijete i mimo hodin výtvarné výchovy. Co vám mohou říct o lidech, hodnotách, ekonomice či minulosti? Proč vést žáky k tomu,…
Gymnaziální vzdělávání
28. 1. 2021 0x 2257x
Trestné činy a digitální stopa
Lekce se bude zaměřovat na trestné činy a přestupky v digitálním prostředí, zejména na sociálních sítích. Součástí bude aktivní práce a vyhledávání na internetu a poslech a práce s textem, kdy žáci…
Zobrazeno 12 z 118 položek