Odborné články Všechny články autora „Jaromír Ehrenberger“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (20)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 20 položek
Základní vzdělávání
25. 4. 2023 1x 3603x

Příprava dětí ke zpěvu z hlediska požadavků hudební psychologie

Ve školní hudební výchově se nedaří rozvíjet hudební vlohy dětí k čisté hlasové nápodobě tónů. Článek se zabývá rozborem příčin a jako řešení navrhuje metodu pohybové nápodoby tónů pomocí výstižné…
Základní vzdělávání
24. 4. 2023 1x 2548x

První kroky tónové prvouky – slabiky

Další díl seriálu Hudební výchova, tentokrát o rozvoji hudebního sluchu nepěveckou (pohybovou) nápodobou tónových slabik.
Předškolní vzdělávání
7. 2. 2023 0x 3111x

Proč v hudební výchově potřebujeme tónovou prvouku

Článek se zabývá společenskými okolnostmi vzniku problémů dětského školního zpěvu a jejich řešením.
Základní vzdělávání
15. 12. 2022 3x 4488x

Základy hudební gramotnosti

Článek se zabývá nedostatečnou úrovní hudební výchovy na základních školách a s využitím poznatků hudební psychologie navrhuje potřebné změny v metodických postupech.
Základní vzdělávání
11. 10. 2022 0x 2900x

Hlasová ladička v tónové prvouce

Příspěvek se týká výuky hudebního jazyka. Tato kdysi běžná součást rodičovské výchovy je dnes na okraji zájmu také proto, že mnoho rodičů už neumí zpívat. Pokud má škola uspět při hudební výchově…
Předškolní vzdělávání
25. 7. 2022 0x 2894x

Tónová prvouka

Téma navazuje na předchozí články ze seriálu Hudební výchova a vrací se k základnímu pěveckému problému dětí – nedostatku rozvoje hudebního sluchu a hlasových pěveckých zkušeností. Právě tyto dvě…
Základní vzdělávání
14. 4. 2022 0x 4208x

Rozvoj dětské hudebnosti z nulové počáteční úrovně

Článek se zabývá hudební výchovou na mateřské a základní škole. Poukazuje na nutnost prvotního vytvoření tónových představ ve sluchové paměti dětí a schopnosti jejich hlasové nápodoby. Definuje…
Základní vzdělávání
6. 10. 2020 0x 10276x

Rozvoj vnitřních tónových představ cestou pohybové nápodoby řízené sluchem

Článek přináší nový pohled na problematiku rozvoje hudebního sluchu dětí. Odpoutává se od zavedených, ale neúčinných postupů a přináší novou metodiku pro hudebně nerozvinuté děti.
Zobrazeno 12 z 20 položek