Domů > Odborné články > Všechny články autora „Michal Černý“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (143)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 143 položek
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 1454x
DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů
Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2022 0x 1076x
DigCompEdu 1.4: Soustavný profesní rozvoj
Proměna světa, ve kterém dochází k učení se, je mimořádně rychlá. Žádnému vzdělavateli nemůže stačit to, co se naučil ve škole, ale sám se musí neustále rozvíjet. Jde o jeden z klíčových předpokladů…
Gymnaziální vzdělávání
19. 5. 2022 0x 1660x
DigCompEdu 1.3: Reflektivní praxe
Celá první oblast DigCompEdu se snaží nahlížet na učitele jako na osobu, která musí reflektovat a rozvíjet svou praxi. Vzdělavatel zde není hotovou úplnou bytostí, někým, kdo si může říci, že je sám…
Gymnaziální vzdělávání
17. 5. 2022 0x 1142x
DigCompEdu 1.2: Odborná spolupráce
Jedním z důležitých aspektů proměny společnosti z premoderní na moderní je skutečnost, že si člověk nevystačí sám. Zatímco ještě v době Edisona můžeme uvažovat o tvůrčím géniovi jako o jedinci, který…
Gymnaziální vzdělávání
12. 5. 2022 0x 1466x
DigCompEdu 1.1: Pracovní komunikace
Evropský rámec digitálních kompetencí pro učitele nabízí hned v první kompetenci důraz na pracovní komunikaci. Je řazena do souboru profesních kompetencí učitele, což je v souladu s řadou dalších…
Gymnaziální vzdělávání
24. 3. 2022 0x 2458x
Chatboti jako vzdělávací nástroj: od frustrace k dobrému pocitu
Článek se věnuje problematice vývoje chatbotů. Nabízí základní typologii jejich edukační implementace a současně se soustředí na klíčovou část jejich návrhu, totiž na emoční design, který významným…
Gymnaziální vzdělávání
17. 3. 2022 0x 1145x
Informační chudoba jako edukační výzva II
Článek se věnuje tomu, jakým způsobem učit informační gramotnost, aby vedla ke snižování informační chudoby u studentů. Zaměřuje se jak na témata didaktická, tak obsahová takovým způsobem, aby…
Gymnaziální vzdělávání
15. 3. 2022 0x 2093x
Informační chudoba jako edukační výzva I
Článek seznamuje čtenáře s problematikou informační chudoby. Upozorňuje na skutečnost, že informační chudobou je ohroženo velké množství osob a že dopady této informační chudoby mohou být stejně…
Gymnaziální vzdělávání
26. 1. 2022 0x 2249x
Online encyklopedie jako zdroj informací
Článek se věnuje možnostem využití online encyklopedií ve výuce a jejich posouzení z hlediska kvality hesel. Upozorňuje na silné i slabé stránky těchto zdrojů a ukazuje konkrétní příklady, které může…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2021 0x 1349x
Nelineární práce s informacemi
Lidský mozek pracuje s informacemi nelineárně, využívá asociace a možnosti vidět souvislosti v širším celku. V článku nastíníme základní východiska, témata, ale i konkrétní nástroje, které umožňují…
Gymnaziální vzdělávání
18. 11. 2021 0x 1285x
Praktické podněty k organizaci informací: tvorba vlastních digitálních (mediálních) knihoven
Organizace (či management) informací je jednou z kompetencí, která vytváří určité jádro informační či digitální gramotnosti, ale současně se jí věnuje ve škole poměrně malý prostor. Je to něco, co…
Gymnaziální vzdělávání
25. 10. 2021 0x 1721x
Algoritmizace každodennosti
Jedním z trendů, ke kterému by měla mířit současná „malá“ reforma kurikula RVP, o kterém se příliš nemluví, ale možná bude o to podstatnější, je fenomén algoritmizace každodennosti. V tomto článku se…
Zobrazeno 12 z 143 položek