Odborné články Všechny články autora „Michal Černý“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (219)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 219 položek
Gymnaziální vzdělávání
13. 6. 2022 0x 1419x

DigCompEdu 3.2: Vedení studenta

Příspěvek se zabývá především možnostmi a výzvami spojenými s instruktážním designem jako jedním z přístupů rozvíjejících studijní autonomii vzdělávaných. Současně se snaží ukázat, jak jeho postupy…
Gymnaziální vzdělávání
9. 6. 2022 0x 1037x

DigCompEdu 3.1: Vyučování

Článek se soustředí na myšlenku Daniela Churchilla, že existuje rozdíl mezi učením zaměřeným na učitele a učením zaměřeným na učení. Jako spolutvůrce edukace nabízí druhý přístup nové perspektivy…
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2022 0x 1332x

DigCompEdu 2.3: Organizace, ochrana, sdílení digitálních zdrojů

Příspěvek reflektuje téma organizace informačních zdrojů jako práci učitele kurátora, který skrze svoji činnost dokáže měnit jak svoji vlastní edukační praxi, tak také způsob sebevzdělávání a…
Gymnaziální vzdělávání
2. 6. 2022 0x 2176x

DigCompEDu 2.2: Tvorba a úprava digitálních zdrojů

Podle některých filozofů a antropologů je charakteristickým rysem člověka to, že v sobě nese potřebu tvořit. Tvorba, utváření něčeho nového, či chceme-li kreativita, představuje jedno z důležitých…
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 1836x

DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů

Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2022 0x 1290x

DigCompEdu 1.4: Soustavný profesní rozvoj

Proměna světa, ve kterém dochází k učení se, je mimořádně rychlá. Žádnému vzdělavateli nemůže stačit to, co se naučil ve škole, ale sám se musí neustále rozvíjet. Jde o jeden z klíčových předpokladů…
Gymnaziální vzdělávání
19. 5. 2022 0x 2303x

DigCompEdu 1.3: Reflektivní praxe

Celá první oblast DigCompEdu se snaží nahlížet na učitele jako na osobu, která musí reflektovat a rozvíjet svou praxi. Vzdělavatel zde není hotovou úplnou bytostí, někým, kdo si může říci, že je sám…
Gymnaziální vzdělávání
17. 5. 2022 0x 1472x

DigCompEdu 1.2: Odborná spolupráce

Jedním z důležitých aspektů proměny společnosti z premoderní na moderní je skutečnost, že si člověk nevystačí sám. Zatímco ještě v době Edisona můžeme uvažovat o tvůrčím géniovi jako o jedinci, který…
Gymnaziální vzdělávání
12. 5. 2022 0x 1798x

DigCompEdu 1.1: Pracovní komunikace

Evropský rámec digitálních kompetencí pro učitele nabízí hned v první kompetenci důraz na pracovní komunikaci. Je řazena do souboru profesních kompetencí učitele, což je v souladu s řadou dalších…
Gymnaziální vzdělávání
24. 3. 2022 0x 2945x

Chatboti jako vzdělávací nástroj: od frustrace k dobrému pocitu

Článek se věnuje problematice vývoje chatbotů. Nabízí základní typologii jejich edukační implementace a současně se soustředí na klíčovou část jejich návrhu, totiž na emoční design, který významným…
Gymnaziální vzdělávání
17. 3. 2022 0x 1362x

Informační chudoba jako edukační výzva II

Článek se věnuje tomu, jakým způsobem učit informační gramotnost, aby vedla ke snižování informační chudoby u studentů. Zaměřuje se jak na témata didaktická, tak obsahová takovým způsobem, aby…
Gymnaziální vzdělávání
15. 3. 2022 0x 2556x

Informační chudoba jako edukační výzva I

Článek seznamuje čtenáře s problematikou informační chudoby. Upozorňuje na skutečnost, že informační chudobou je ohroženo velké množství osob a že dopady této informační chudoby mohou být stejně…
Zobrazeno 12 z 219 položek