Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Jazyk a jazyková komunikace > 2. stupeň > Cizí jazyk > Čtení s porozuměním

Zobrazit na úvodní stránce článků

Přírodní učebna – Im Garden

Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Autor Eva Krafková
Spoluautor: Mgr Hana Tančincová

Cíl výuky:

Naučit se pojmenovávat zahradní nářadí, rozvíjet komunikační schopnosti, budovat vztah k přírodní učebně.

Motivace

Aktivita je vhodná pro žáky 8. ročníku

Rozsah: 2 – 3 vyučovací hodiny

Wir sind im Naturlehrraum, schaut euch ringsherum und sagt mir, welche Gegenstände ihr in dieser Weile benennen könnt. Und jetzt verrate ich euch etwas. Am Ende der Stunde stelle ich euch gleiche Frage und ich bin neugirig, wer von euch die meisten Wörter können wird.

Pracovní postup

  1. Učitel rozdělí žáky do skupin (4 – 5 žáků).
  2. Každá skupina dostane 5 obrázků, ve slovníku hledají německé ekvivalenty – viz Příloha č. 1.
  3. Na tabuli zástupci skupin napíší vyhledaná slovíčka, rozdělí dle rodu der, die, das, ostatní si popisují obrázky.
  4. Hören (poslech) – učitel přečte básničku „Immer wieder Garten“ – viz Příloha č. 5.
  5. Hör zu und zeig mit – učitel vyslovuje, žáci poslouchají, ukazují.
  6. Nachsprechen.
  • Hör zu und sprich nach – učitel vyslovuje, žáci poslouchají, opakují.
  • Hör zu, sprich nach und klatsch mit – učitel vyslovuje, žáci opakují a tleskají.
  1. Pracovní list „Bilderlotto" (Příloha č. 2).
  2. Pracovní list „Wo sind die Wörter versteckt?“ (Příloha č. 3).
  3. Hra: blau, rot, grün?

U: Nimm die Feile. Blau, rot oder grün?

Ž: Rot.

U: Richtig.

  1. Hra - Farbenwürfelspiel (hra s barevnými krabicemi).

U: Nimm bitte die Hacke.

Ž: Hier.

U: Richtig, du bist dran.

  1. Pracovní list Kreuzwortgitter (Příloha č. 4).
  2. Hra – Ratespiel (hádání).

U: Ich habe den/die/das SIMSALABIM.

Ratet mal!

Ž 1: Hast du den/die/das ….?

U: Nein.

Ž 2: Hast du den/die/das…?

U: Ja, richtig. Du bist dran.

  1. Hra – Partnersuchspiel (kartičky s obrázky, kartičky se slovy).

Každý žák má kartičku (obrázek nebo slovo). Všichni žáci chodí po třídě, potichu říkají slovíčko na kartičce a hledají žáky se stejnou kartičkou.

  1. Pracovní list Drei – Farben - Lotto (Příloha č. 6).

Evaluace

Vyhodnotíme práci jednotlivců i skupin. Zopakujeme společně novou slovní zásobu. Nejlepší skupinu a jednotlivce můžeme odměnit pochvalou, plusem, známkou. Hodnotíme také, jak spoupracovali žáci v jednotlivých skupinách.

Reflexe:

Žáci se v prostředí přírodní učebny učí praktické názvy zahradního nářadí, rozvíjejí komunikační dovednosti.

Přílohy:
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám