Domů > Odborné články > Gymnaziální vzdělávání > Dělitelnost v úlohách matematických soutěží
Odborný článek

Dělitelnost v úlohách matematických soutěží

21. 4. 2010 Gymnaziální vzdělávání
Autor
Mgr. Radek Horenský

Anotace

V příloze příspěvku naleznete řešené úlohy, které lze využít ve čtyřletých gymnáziích nebo na vyšším stupni gymnázií víceletých při práci s nadanými žáky.

Každý rok se nadaní žáci těší na nové úlohy matematické olympiády, různých korespondenčních seminářů a dalších soutěží. Na první pohled se může zdát, že tyto úlohy, které svou náročností přesahují běžnou úroveň úloh řešených při výuce, mají „jepičí“ život. Nadaní žáci úlohy hned po jejich zveřejnění hbitě vyřeší, čímž pro ně přestanou být zajímavé.

Pro řadu učitelů matematiky tyto úlohy zajímavost neztrácejí. Chronický nedostatek času jim však brání vyhledávat ve starších ročnících MO nebo korespondenčních seminářů (a to i mezinárodních) úlohy, které se týkají daného tématu.

A právě pro ně byla v příloze tohoto článku připravena první sada řešených úloh pro gymnázia. Svým obsahem se úlohy váží k tematickému okruhu Číslo a proměnná vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace (viz Rámcový vzdělávací program pro gymnázia).

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
53.71 kB
PDF
Dělitelnost v úlohách matematických soutěží

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Radek Horenský

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Gymnázium
  • Kompetence k řešení problémů
  • uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová, Individuální

Organizace prostorová:

Školní třída