Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ /4.–5. ročník
Věková skupina: 9–11 let
Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět
Tematický okruh: Lidé a čas
Časová dotace: 2 vyučovací hodiny
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Přínos využití digitálních technologií / komentář z pohledu rozvoje DK:
Žáci využívají digitální technologie ke svému učení.
Metodická poznámka: vybereme takové prostředí, ve kterém jsou žáci zvyklí pracovat – např. Teams (aplikace Teams Forms – kvíz) nebo Google (Google forms).
Pro sdílení je třeba v Nastavení (ikona ozubeného kolečka) zvolit možnost, že odpovědět může kdokoli.
Kvíz se dá nastavit i tak, aby si žáci mohli procvičovat bez nutnosti vyhodnocení kvízu.
Popis vzdělávací aktivity:
Evokace
Uvědomění
Autor díla: Helena Peřinová |
Volba:
Autor díla: Helena Peřinová |
Text:
Otázka:
Autor díla: Helena Peřinová |
Vybereme společně otázky pro testový kvíz, který budeme psát v příští vyučovací hodině. Otázky je možno vybírat klasickým hlasováním nebo využít Mentimeter, případně Slido. Hlasování buď připraví učitel, nebo si žáci sami připraví pro ostatní dvojice hlasování o otázkách ze svého vlastního kvízu a pak celá třída společně vybere otázky.
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Vyzkoušeno v 5. ročníku: Doporučuji tvořit online kvíz ve dvojicích a nejprve kvízy zkontrolovat, formativně hodnotit, pak nechat žáky opravit případné drobné chyby ve tvoření otázek a možných odpovědí a teprve poté nechat odpovědět ostatní žáky. V závěrečné diskuzi se objevily názory, že není lehké položit otázku, stejně jako připravit odpovědi. Podařilo se nicméně vybrat sadu otázek pro test. Žáci se tvorbou testu podíleli na svém učení.
Příklad kvízu:
Autor díla: Helena Peřinová |
Autor díla: Helena Peřinová |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025