Kompetence: digitální, komunikativní
Časová dotace:
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Přínos využití digitálních technologií / komentář z pohledu rozvoje DK:
DK – 5-3-01 – efektivita a inovace – porovnává informace, seznamuje se s pojmy AI, prompt
Metodická poznámka:
Vzdělávací cíle: posílit a rozvinout dovednost popisu obrázku v anglickém jazyce a učit se základy promptování – co to je umělá inteligence, co je to prompt, jak můžeme AI využít pro tvorbu obrázků.
Popis vzdělávací aktivity:
Evokace:
prompt = správně položená otázka nebo pokyn umělé inteligenci
Uvědomění:
Autor díla: Helena Peřinová
Autor díla: Helena Peřinová
Autor díla: Helena Peřinová
Reflexe:
Co pro nás může udělat umělá inteligence? Můžeme si nechat vytvořit obrázek? Co je přínosem? Reflexi můžeme provést formou řízeného rozhovoru, diskuze, brainstormingu na tabuli, ale i v nějakém sdíleném prostředí – např. slovním mrakem v mentimeteru.
https://www.menti.com/al6wjmzzc6uz
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce – 5. ročník:
Aktivita měla u žáků velký úspěch, byli soutěživí, skupinová práce je bavila, ptali se, jak lépe formulovat, posouvali se. Zpočátku byl velký rozdíl mezi jednotlivými skupinkami, postupně se všichni zlepšovali. Při společné reflexi pak někteří přiznávali, že neradi kreslí a že se jim vytvořené obrázky líbí, pro některé to bylo první setkání s tím, co AI dokáže. Diskutovali jsme i o negativech a rizicích.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.