Kompetence: digitální, komunikativní
Časová dotace:
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Přínos využití digitálních technologií / komentář z pohledu rozvoje DK:
DK – 5-3-01 – efektivita a inovace – porovnává informace, seznamuje se s pojmy AI, prompt
Metodická poznámka:
Vzdělávací cíle: posílit a rozvinout dovednost popisu obrázku v anglickém jazyce a učit se základy promptování – co to je umělá inteligence, co je to prompt, jak můžeme AI využít pro tvorbu obrázků.
Popis vzdělávací aktivity:
Evokace:
prompt = správně položená otázka nebo pokyn umělé inteligenci
Uvědomění:
Autor díla: Helena Peřinová
Autor díla: Helena Peřinová
Autor díla: Helena Peřinová
Reflexe:
Co pro nás může udělat umělá inteligence? Můžeme si nechat vytvořit obrázek? Co je přínosem? Reflexi můžeme provést formou řízeného rozhovoru, diskuze, brainstormingu na tabuli, ale i v nějakém sdíleném prostředí – např. slovním mrakem v mentimeteru.
https://www.menti.com/al6wjmzzc6uz
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce – 5. ročník:
Aktivita měla u žáků velký úspěch, byli soutěživí, skupinová práce je bavila, ptali se, jak lépe formulovat, posouvali se. Zpočátku byl velký rozdíl mezi jednotlivými skupinkami, postupně se všichni zlepšovali. Při společné reflexi pak někteří přiznávali, že neradi kreslí a že se jim vytvořené obrázky líbí, pro některé to bylo první setkání s tím, co AI dokáže. Diskutovali jsme i o negativech a rizicích.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Materiály s klíčovým slovem NPO 3.1 DIGI vytvořil tým metodiků v projektu Podpora škol v kontextu digitalizace (Národní plán obnovy 3.1 DIGI) pro podporu pedagogů při ICT revizích.
Další informace, metodické materiály i inspiraci do výuky jednotlivých předmětů i napříč předměty najdete na webu https://digitalizace.rvp.cz/
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025