Pomůcky:
Zdroje:
Padlet [online]. 2023 [cit. 2023-10-31]. Dostupné z: https://cs.padlet.com/
Google Maps [online]. 2023 [cit. 2023-10-31]. Dostupné z: https://www.google.com/maps/
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Vzdělávací cíle:
Přínos využití digitálních technologií :
Metodická poznámka:
Žáci pracují s vlastními multimediálními soubory (fotografie, videa). V ideálním případě by na snímku neměli být žádní lidé bez svého souhlasu s použitím materiálu. I tak autor uvede, že se jedná o vlastní zdroj. Pokud mají možnost využít i zdroje třetích stran, je třeba dbát na zásady sdílení takových materiálů včetně správné citace zdrojů.
PŘÍPRAVA (1× 15 min.)
REALIZACE (1× 45 min.)
4. Žáci ve zvoleném zařízení pomocí sdíleného odkazu otevřou připravenou mapu v aplikaci Padlet .
5. Pomocí tlačítka v pravém dolním rohu žáci přidají a upraví svůj příspěvek (foto nebo video, zeměpisné souřadnice, případně zajímavý související odkaz).
6. Po rozkliknutí příspěvku uvidí žáci jeho detail včetně hlasů a komentářů spolužáků.
7. Až všichni žáci přidají své příspěvky, využijeme funkci Otevřít prezentaci , kde vlevo dole kliknutím na Auto nastavíme rychlost přehrávání jednotlivých příspěvků.
8. Přehrajeme příspěvky celou třídu.
9. Každý žák si pak sám příspěvky projde včetně přílohy, komentuje a hlasuje pro ty nejpovedenější kliknutím na symbol zdviženého palce.
10. Vyhodnotíme nejpovedenější příspěvky a různé me o tom, proč vyhrály.
Ve správném prostředí žáci adekvátně hodnotí a vzájemně komentují příspěvky.
V případě použití fotografií a videí z internetu (žáci někde byli, ale nemají vhodnou fotodokumentaci) ověříme, že jednáme o volně šiřitelné zdroje, případně žákům vysvětlíme, jak správně citovat, a ukážeme jim některý z ověřených citačních generátorů.
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Při ověřování aktivity ve výuce bylo zjištěno, že je potřeba žáky dopředu upozornit na práci v platformě Google a na to, že pokud nemají nebo si nevytvoří Google účet, budou moci jen těžko tuto aktivitu splnit. Účet je třeba založit si dopředu, aby nedocházelo k časovým prodlevám.
Ve správně nastaveném prostředí žáci adekvátně hodnotili a vzájemně komentovali své příspěvky.
V případě použití fotografií a videí z internetu (žáci někde byli, ale nemají vhodnou fotodokumentaci) jsme ověřili, že se jedná o volně šiřitelné zdroje, případně jsme žákům vysvětlili, jak správně citovat, a ukázali jsme jim některý z ověřených citačních generátorů.
Realizace dále proběhla bez dalších obtíží a stanovený časový rámec přibližně odpovídal skutečnosti
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.