Anotace
Úkolem žáků je pomocí aplikace „Strange Garden“ nafotit oblíbená místa ve škole / i školní pomůcky, popsat je a vytvořit na základě nafocených míst a předmětů prezentaci. Aktivita rozvíjí zábavnou formou jejich jazykové dovednosti a současně využívá digitální kompetence k vytvoření kreativního a interaktivního výstupu.
Popis vzdělávací aktivity:
1. Práce s aplikací
- Otevřeme webovou stránku https://strange.garden/.
- Napíšeme téma: Oblíbené věci ve škole, nebo 5 TOP, nebo jiné téma.
- Zvolíme Backround (pozadí) – buď vytvoříme vlastní (Create one), nebo si nějaké stáhneme (Upload), nebo zvolíme už připravené pozadí (použijeme Random a klikáme tak dlouho, dokud nějaké nevybereme). Doporučuji nějaké neutrální.
- Zadáme privat, pokud chceme aplikaci využít pouze pro naše studenty.
- Zadáme timer, tzn. čas, po který budou žáci věci fotit, např. 5 minut, nebo déle.
- Zmáčkneme CREATE. Vytvoří se QR kód, který si žáci naskenují, chodí po škole a fotí svá oblíbená místa nebo věci, pomůcky.
- Po stisknutí modrého okénka Open the garden! se nám na obrazovce/ na tabuli objevují obrázky, které žáci nafotili.
- Obrázky se ani v telefonu, ani v počítači automaticky neukládají, pro další práci s prezentací je třeba, aby si žáci udělali Print Screen obrázků ve svém telefonu, případně učitel udělal Print Sreen vyfocených věcí ve svém počítači a studentům je poté nasdílel.

2. Moje oblíbená místa/ věci/ pomůcky
Nabízí se hodně možností, jak s nafocenými obrázky pracovat. Napsala jsem několik tipů, ale určitě vymyslíte i mnoho dalších variant. Úkoly lze přizpůsobit jazykovým znalostem žáků.
- V 1. kole se žáci rozdělí žáky do dvojic a každý z nich tipuje, co nafotil ten druhý, obrázky popíšou, a řeknou také, proč si myslí, že je nafotil zrovna on.
- Ve 2. kole žáci mluví o tom, jestli spolužák uhádl jejich obrázky.
- Na interaktivní tabuli lze s obrázky hýbat, ve 3. kole si žáci rozdělí své obrázky do skupin, popíšou je a zdůvodní, proč je vyfotili.
- Žáci mluví po celou dobu francouzsky.

Varianty:
- K obrázkům se u jednotlivých žáků mohou vyjádřit všichni ve skupině.
- Každý si rozdělí svoje obrázky, popíše je a řekne, proč je vyfotil.
- Učitel může nafotit také svoje věci.
- Učitel si může vybrat, zda zadá žákům, aby fotili vše, co:
- a) začíná shodným písmenem
- b) má shodnou barvu
- c) se vztahuje ke konkrétnímu tématu
- d) se vztahuje k aktuální probírané slovní zásobě atd.
- Při větším počtu studentů můžeme vytvořit dvojice, trojice.

3. Prezentace
Žáci si udělají Print Screen obrazovky s vyfocenými věcmi ve svém telefonu, nebo udělá Print Screen obrazovky učitel (Shift+Win+S, PrintScreen) a obrázek uloží do společné skupiny.
Učitel zadá žákům úkol, aby vytvořili prezentaci, ve které popíší v jednoduchých větách jednotlivé věci/ předměty/ místa věci, které vyfotili. Mohou vytvořit prezentaci v PowerPointu, použít online nástroje jako Google Prezentace nebo Canva, nebo se rozhodnout pro jiný formát, například plakát.
Stanovte také kritéria hodnocení a sdělte žákům, jak budou hodnoceni. Mějte na paměti obsah, vizuální prvky a samotnou prezentaci.
Vytvořte také harmonogram jednotlivých prezentací. Po prezentaci poskytněte zpětnou vazbu každému žákovi a zhodnoťte jejich výkony na základě stanovených kritérií.

Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Dozvěděla jsem se díky ní od svých žáků mnoho zajímavých informací o jejich vztahu ke škole. Z použití aplikace jsem byla nadšená já i moji žáci, použití je jednoduché a zábavné.