Popis vzdělávací aktivity:
1. Práce s aplikací
2. Moje oblíbená místa/ věci/ pomůcky
Nabízí se hodně možností, jak s nafocenými obrázky pracovat. Napsala jsem několik tipů, ale určitě vymyslíte i mnoho dalších variant. Úkoly lze přizpůsobit jazykovým znalostem žáků.
Varianty:
3. Prezentace
Žáci si udělají Print Screen obrazovky s vyfocenými věcmi ve svém telefonu, nebo udělá Print Screen obrazovky učitel (Shift+Win+S, PrintScreen) a obrázek uloží do společné skupiny.
Učitel zadá žákům úkol, aby vytvořili prezentaci, ve které popíší v jednoduchých větách jednotlivé věci/ předměty/ místa věci, které vyfotili. Mohou vytvořit prezentaci v PowerPointu, použít online nástroje jako Google Prezentace nebo Canva, nebo se rozhodnout pro jiný formát, například plakát.
Stanovte také kritéria hodnocení a sdělte žákům, jak budou hodnoceni. Mějte na paměti obsah, vizuální prvky a samotnou prezentaci.
Vytvořte také harmonogram jednotlivých prezentací. Po prezentaci poskytněte zpětnou vazbu každému žákovi a zhodnoťte jejich výkony na základě stanovených kritérií.
Zkušenosti s použitím materiálu ve výuce:
Dozvěděla jsem se díky ní od svých žáků mnoho zajímavých informací o jejich vztahu ke škole. Z použití aplikace jsem byla nadšená já i moji žáci, použití je jednoduché a zábavné.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Materiály s klíčovým slovem NPO 3.1 DIGI vytvořil tým metodiků v projektu Podpora škol v kontextu digitalizace (Národní plán obnovy 3.1 DIGI) pro podporu pedagogů při ICT revizích.
Další informace, metodické materiály i inspiraci do výuky jednotlivých předmětů i napříč předměty najdete na webu https://digitalizace.rvp.cz/
Národní pedagogický institut České republiky © 2025