Autor |
Mgr. Pavlína Jurzykowská (NPI) |
Typ materiálu |
výuková aktivita |
Škola |
základní škola 2. stupeň / osmiletá gymnázia |
Ročník |
7. ročník |
Metody |
asociační evokace učiva, vizualizace obsahu, Act and Speak |
Vzdělávací obor: francouzský jazyk
Tematický okruh: představování se (jméno, bydliště, věk, datum narození)
Pomůcky, hardware a software:
Zdroje
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti
Oborové:
Jedná se o nový sumarizující tematický celek. Pracuje se s vědomostmi žáků z předchozích hodin – žák by měl umět uvést:
Základní znalosti z prvních úvodních hodin francouzštiny se postupně upravují a v závěru hodiny konfrontují se získanými znalostmi.
Digitální dovednosti:
Žák/žákyně
Vzdělávací cíle
Žák/žákyně
Přínos využití digitálních technologií
Žák/žákyně se naučí:
Metodická poznámka
Aktivitu lze odučit i jako práci ve dvojicích – virtuální tabule MIRO je nekonečná. V případě nedostatku PC ve třídě tedy lze umístit dva žáky k jednomu počítači.
Popis vzdělávací aktivity
FÁZE EVOKACE
ÚLOHA 1: „Bomba“ (5 minut)
AKTIVIZAČNÍ HRA
Zadání:
ÚLOHA 2: „Thomas se présente…“ (10 minut)
ZAHŘÍVACÍ AKTIVITA
Opakování jevů z minulé hodiny (která by měla být úvodní hodinou nového učiva – Se présenter):
![]() |
Quel est son prénom?
Quel âge a-t-il?
Quelle est sa nationalité?
Où il habite?
FÁZE UVĚDOMĚNÍ
ÚLOHA 3: „C´est moi. – To jsem já.“ (25 min)
![]() |
Výstupy žákyně 7. třídy:
![]() |
Autor: Aneta Jurzykowská, 7. A, ZŠ Zeleneč |
REFLEXE
ÚLOHA 5: „Něco nesedí!“
Pro hlubší sebereflexi si sedneme se žáky do půlkruhu před promítací plochu. Nejprve každý sám za sebe prezentuje svoji nástěnku v Miro. Popisuje pomocí jednoduchých vět, co můžou spolužáci vidět na fotografiích. Popisuje sebe, svoji rodinu a město. Ale pozor – upozorníme žáky na to, že každý má na to pouhé dvě minuty.
Spolužáci během prezentace pečlivě dávají pozor, co kamarád říká – v jeho prezentaci hledají to, co si o sobě vymyslel.
Pokud zbyde čas, tak může učitel hodinu ukončit veselou hrou „blázen“.
ÚLOHA 6: „Blázen“ (5 minut)
ODDECHOVÁ HRA NA ZÁVĚR
Zadání:
Quel est ton nom?
Quel âge as-tu?
Quelle est ta nationalité?
Où tu habites?
Zkušenosti s použitím materiálu
Doporučuji děti minimálně týden předem upozornit na fakt, že budou potřebovat fotografie své obce a například svého narozeninového dortu. Pokud nechtějí své myšlenkové mapy doplňovat pouze ilustračními fotografiemi z internetu.
Metodická poznámka
Odkaz na webinář o aplikaci MIRO: Online interaktivní platforma Miro
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Materiály s klíčovým slovem NPO 3.1 DIGI vytvořil tým metodiků v projektu Podpora škol v kontextu digitalizace (Národní plán obnovy 3.1 DIGI) pro podporu pedagogů při ICT revizích.
Další informace, metodické materiály i inspiraci do výuky jednotlivých předmětů i napříč předměty najdete na webu https://digitalizace.rvp.cz/
Články obsahující klíčové slovo IPs Kurikulum jsou výstupem projektu IPs Podpora kurikulární práce škol.
Každý výstup byl vyhledán a odborně posouzen hodnotitelem v souladu s revidovaným RVP, stanovisko hodnotitele ve formě komentáře recenzenta najdete přímo u článku.
Výstupy je možné zobrazit pomocí klíčového slova IPs Kurikulum. Databázi lze dále filtrovat podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení vzdělávací oblasti, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025