Autor a spoluautor |
Veronika Korbelová Pavlína Jurzykowská NPI |
Typ materiálu |
pracovní list |
Škola |
střední odborná škola |
Ročník |
doporučeno pro 1. ročník SOŠ |
Metody |
jazykové hry, tvorba rodokmenu a videa |
Popis materiálu (vzdělávací aktivity)
1. V prvním cvičení žáci opakují slovní zásobu. Učitel promítne úlohu na plátno nebo pracuje s interaktivní tabulí. Otevře si odkaz níže a v aplikaci Wordwall klikne na políčko „Spustit“ a žáci (nebo učitel na základě odpovědí žáků) spojují odpovídající česká a francouzská slovíčka. Lze vybrat i jinou z nabízených možností, jak slovíčka procvičit, např. kvíz, křížovku nebo najít shodu. Pokyny jsou k jednotlivým možnostem v aplikaci velmi dobře vysvětleny.
https://wordwall.net/resource/52323646
https://wordwall.net/resource/52323646 |
2. Ve druhém cvičení žáci pracují s rodokmenem francouzské rodiny. Poslouchají audio nahrávky a označují správnou variantu.
https://learningapps.org/24311273
Zdroj: https://learningapps.org/24311273 |
3. Poté žáci vytvoří rodokmen buď fiktivní francouzské, nebo své vlastní rodiny za pomoci některé z bezplatných aplikací:
Ukázka výstupu |
4. Prezentace
Na základě vytištěného rodokmenu nebo po zhlédnutí videa žáci popíší svoji nebo fiktivní rodinu ve skupince, ve dvojicích nebo před celou třídou.
C´est moi. C´est ma mère. Elle s´appelle … Elle a deux soeurs. Ses soeurs ont trois enfants. Ce sont mes cousins … Ma cousine Nela a 12 ans. …
TIP!
Pokud žáci budou prezentovat před třídou, je možné vytvořit náhodné kolo.
https://tools-unite.com/tools/random-picker-wheel#edit-wheel
5. Evaluace a sebereflexe
Pro rychlou zpětnou vazbu využijeme aplikaci Mentimeter. Pro vyplnění evaluačního dotazníku si buď žáci načtou QR kód, nebo na www.menti.com zadají kód.
https://www.menti.com/alftxcrm1wsu
Pro hlubší sebereflexi si sedneme se žáky do kruhu. Nejprve každý sám za sebe poví, co se mu nejvíce líbilo a co se mu povedlo. Potom po skupinkách prezentují svou práci, vyjádří se k výběru fotografií a k řešení celkového vzhledu práce – kde měli problémy, co se jim povedlo, jak se jim spolupracovalo. Po prezentaci vytištěné práce vyvěsíme ve třídě.
Zkušenosti s použitím materiálu
Tento pracovní list jsem použila pro své žáky 1. ročníku. První dva úkoly jsme vypracovali společně a zopakovali tak probranou slovní zásobu. Poté žáci dostali možnost se rozhodnout, zda chtějí pracovat ve dvojicích, nebo samostatně. Všichni se rozhodli pro práci ve dvojicích. K vytvoření rodokmenu fiktivní německé rodiny a videa využili buď své, nebo školní tablety. Vytvořené rodokmeny jsem jim vytiskla. Své rodokmeny poté prezentovali ve skupinách, video před celou třídou. Dvě dvojice vymyslely velmi vtipná německá jména, jedna dvojice vymyslela rodinu s osmi dětmi.
Na základě jejich zpětné vazby a sebereflexe mohu říct, že byly pro žáky aktivity zajímavé a zábavné. Žáci se aktivně zapojili do výuky a zabývali se cílovým jazykem v co největší možné míře.
Zdroje |
|
Pomůcky
PC, nebo notebooky, připojení k internetu, interaktivní tabule nebo projektor
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.