Minikonferenci zahájila Mgr. Jitka Jarníková, obsahová manažerka projektu Podpora práce učitelů. Ujala se také moderování společně s Ing. Evou Fanfulovou, odbornou garantkou digitální gramotnosti PPUČ. O krátké úvodní slovo se postaral hlavní manažer projektu Podpora práce učitelů Mgr. Petr Naske.
Moderování kroku 1 se ujal PaedDr. Karel Tomek, který si jako hosta přizval Mgr. Jovanku Rybovou, ředitelku MŠ a ZŠ Kyjov, Bohuslavice a vedli spolu rozhovor o důležitosti diskuse v pedagogickém sboru při zavádění změn. Paní ředitelka uvedla příklady toho, co u nich ve škole funguje, i to, co se neosvědčilo.
Krok 2 moderovala Mgr. Daniela Růžičková. Hosty této části minikonference byly paní učitelka Mgr. Ludmila Kovaříková ze ZŠ a MŠ Vranovice a Ing. Eva Fanfulová, garantka digitální gramotnosti z projektu PPUČ, Národní pedagogický institut ČR. Řeč byla o zkušenostech s pochopením problematiky digitální gramotnosti a zaváděním změn vyplývajících z revidovaného RVP ZV 2021.
V rámci kroku 3 si jeho moderátor Mgr. Daniel Janata pozval hosty Mgr. Zbyňka Šostého, ředitele ZŠ Petra Bezruče Frýdek-Místek, a Ing. Bořivoje Brdičku, Ph.D., kurátora digitálních technologií. Diskuse v tomto kroku se zaměřila na evaluační nástroje, které škola může využít k auditu.
O krok 4 se postaral v roli moderátora Mgr. Aleš Vyvial. Přizval si hosty: doc. RNDr. Miroslavu Černochovou, CSc., proděkanku PedF UK, PhDr. Ondřeje Neumajera, Ph.D., konzultanta vzdělávání a vysokoškolského učitele, a Mgr. Martina Lánu, ředitele ZŠ a MŠ Děčín, Máchovo nám. Hosté odpovídali na otázky týkající se toho, co je třeba připravit a realizovat při vytváření nové strategie školy a jaké nástroje, produkty je možné využít v souvislosti s revizí ICT kurikula.
Tento krok moderovala Ing. Eva Fanfulová. Hosty zapojila prostřednictvím videa ze ZŠ a MŠ Povrly, na jehož vzniku se podíleli především Mgr. Anna Černohlávková, Mgr. Klára Dobošová a Mgr. Ladislav Kovář. Ve videu byly zachyceny aktivity k rozvoji digitální gramotnosti a informatického myšlení a učitelé se s námi podělili o zkušenosti se zaváděním technologií do výuky.
Moderování kroku 6 se ujal Mgr. Petr Naske a do svého bloku pozval Mgr. Martu Břehovskou z Národního pedagogického institutu ČR, Ing. Evu Kospachovou z Gymnázia J. S. Machara, Brandýs nad Labem, a Mgr. Jana Juříčka ze ZŠ Strossmayerovo nám, Praha. Byly prezentovány jak zkušenosti z pilotních škol projektu PPUČ, tak řešení změny v konkrétních školách.
Poslední krok změny moderoval Mgr. David Hawiger a jako hosty si přizval Lenku Urbanovou z Národního pedagogického institutu ČR, Mgr. Danela Lessnera, Ph.D., Matematicko-fyzikální fakulta UK, a Mgr. Martinu Teichmannovou ze ZŠ Lanškroun. V tomto kroku se hovořilo o různých možnostech a formách sdílení, spolupráce a předávání inspirací.
O závěrečný příspěvek minikonference digitální gramotnosti se postaral Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. Ve svém vstupu se zamýšlel nad vizí budoucnosti ve vzdělávání.
Videozáznam – Shrnutí, závěr
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporoval v letech 2016 až 2021 pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR). Akce byla poslední ze série minikonferencí odborných panelů, výstupy ze všech akcí najdete na https://gramotnosti.pro/odbornepanely.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Minikonference odborných panelů projektu PPUČ pro čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost.
Ostatní články seriálu: