1. hodina: Stopy v Laetoli
Stopy v Laetoli (oblast dnešní Tanzanie) nabízí dobře zachovalé otisky stop, ze kterých mohou žáci vyčíst zajímavé informace o pravděpodobném způsobu pohybu našich dávných předků. Hodinu jsme začali videem Evolution Laetoli Footprints. Po krátkém shrnutí toho, jak stopy v Laetoli vznikly, žáci dostali úkol si individuálně prostudovat schéma se stopami v Laetoli, přitom hledali odpovědi na tyto otázky:
Po společném zodpovězení položených otázek následovala práce v malých skupinách, ve kterých se žáci zaměřili na formulaci odpovědí na další sadu otázek v rámci elektronického formuláře (Forms). V něm jsme žákům položili tyto otázky:
Následně jsme prošli zaznamenané odpovědi žáků, některé z nich shrnuje pod textem uvedený obrázek.
Autor díla: žáci osmého ročníku ZŠ Kunratice |
V závěrečné reflexi žáci v aplikaci Mentimeter doplňovali pojmy, které se jim vybaví v souvislosti s vývojem vzpřímené chůze u člověka. Vznikl nám uvedený Word Cloud.
Autor díla: žáci osmého ročníku ZŠ Kunratice |
2. hodina: Příprava na online konferenci
Žáci byli rozděleni na tvůrce konferenčních příspěvků a reportéry. Úkolem tvůrců příspěvků bylo se ve čtyřčlenných týmech věnovat vždy jednomu z odborných témat a ve skupině pro dané téma zpracovat příspěvek na online konferenci. Ve skupinách si žáci dělili role na vedoucí týmů, zapisovatele, prezentující, tvůrce anotací pro příspěvky. Pro tvůrce příspěvků byla k dispozici tato čtyři témata a k nim doporučené zdroje:
Následně jednotlivé skupiny v rámci asynchronní výuky zpracovávaly z dostupných informačních zdrojů jejich konferenční příspěvek.
Mezitím byly skupiny žáků reportérů v kontaktu s tvůrci konferenčních příspěvků a získávaly podklady pro jejich mediální články. Jednotlivé skupiny reportérů zpracovávaly své reportáže do typově různorodých médií:
3. hodina: Online konference
Po krátkém úvodním slovu učitelů následovaly pětiminutové příspěvky jednotlivých řešitelských týmů k jejich odborným tématům. Poté byla možnost pokládat odborníkům na téma otázky, reportéři se mohli rovněž doptávat za účelem zpracování jejich článků do médií. Ty byly zveřejněny na webu školy po proběhlé konferenci. V závěru konference proběhlo také krátké shrnutí akce (učiteli) a vyplnění online dotazníku (Forms), ve kterém žáci:
Konferenční příspěvky a reportáže jsou součástí přílohy.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.