Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (113)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 113 položek
Základní vzdělávání Spomocník
7. 3. 2022 0x 624x
Je učení vidět? Polemika Johna Hattieho a Steena Larsena
Zpráva o polemice vyvolané profesorem filozofie Steenem Larsenem z dánské Aarhus University namířené proti hojně citovaným závěrům výzkumu světoznámého ředitele Melbourne Education Research Institute…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 2. 2022 0x 468x
Charta CHENINE
Zpráva o strategickém dokumentu ontarijského výzkumného centra zabývajícího se rozvojem technologických, pedagogických a kurikulárních inovací ve vzdělávání, který reaguje na dopady pandemie covid-19.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 12. 2021 1x 964x
Velký přínos tvůrčího nezdaru
Zpráva o výsledcích výzkumu profesora švýcarské Eidgenössische Technische Hochschule Zürich Manu Kapura, který v rámci zavádění tvořivého myšlení do výuky propaguje metodiku tvůrčího nezdaru a…
Základní vzdělávání Spomocník
22. 11. 2021 0x 869x
Americký výzkum aplikace AI ve školství
Zpráva o projektu americké Národní vědecko-technické nadace, který má za úkol vytvořit prostředí, v němž jsou umělou inteligencí podporovány konstruktivní výukové postupy – konkrétně kreativita při…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 9. 2021 0x 2769x
Digitální wellbeing OECD – závěry
Poslední díl třídílného seriálu mapujícího výsledky projektu OECD 21st Century Children shrnující závěry dvou dosud publikovaných studí zabývajících se digitálním wellbeingem a zdravím v souvislosti…
Základní vzdělávání Spomocník
30. 8. 2021 0x 3157x
Digitální wellbeing OECD II.
Druhý díl třídílného seriálu mapujícího výsledky projektu OECD 21st Century Children shrnující poznámky ke studii Vzdělávání v digitálním věku: Zdravé a šťastné děti.
Základní vzdělávání Spomocník
23. 8. 2021 0x 4365x
Digitální wellbeing OECD I.
První díl třídílného seriálu mapujícího výsledky projektu OECD 21st Century Children shrnující poznámky ke studii Vzdělávání dětí 21. století: Emocionální wellbeing v digitálním věku.
Základní vzdělávání
31. 5. 2021 0x 1229x
Environmentální gramotnost žáků 2. stupně ZŠ
V letech 2019–2020 byl realizován reprezentativní národní výzkum environmentální gramotnosti žáků 2. stupně základní školy. V textu jsou rámcově představeny klíčové výsledky výzkumu a doporučení pro…
Gymnaziální vzdělávání
26. 5. 2021 0x 1362x
Nástroje pro rozvoje vědecké gramotnosti: kvantitativní výzkum prováděný studenty na střední škole
Příspěvek se zaměřuje na nástroje, které může učitel se svými studenty na střední škole používat k tomu, aby efektivně prováděli kvantitativní výzkum – od aplikací na tvorbu dotazníků až po…
Základní vzdělávání
18. 3. 2021 0x 2196x
Situace začínajících učitelů v mateřských a základních školách: zpráva z výzkumu mezi absolventy Pedagogické fakulty MU
Začínající učitelé jsou perspektivní, avšak zranitelnou profesní skupinou, neboť se po nástupu do praxe mnohdy potýkají s řadou nesnadno řešitelných problémů. A právě proto se profesní situace…
Základní vzdělávání Spomocník
16. 11. 2020 0x 1696x
Zpráva projektu Tomorrow s reakcí na pandemii
Zajímavá zjištění amerického tradičně značně velkého průzkumu využití vzdělávacích technologií u učitelů, žáků a rodičů, který reaguje na současnou situaci uzavření škol.
Základní vzdělávání Spomocník
23. 3. 2020 0x 2976x
Podle McKinsey mohou technologie převzít nejméně čtvrtinu práce učitele
Zpráva o studii poradenské agentury McKinsey, která zkoumá, jaké možnosti přinášejí učitelům technologie využívající umělou inteligenci.
Zobrazeno 12 z 113 položek