Příspěvek vznikl v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Cíl vyučujícího |
Činnost |
Organizační forma |
Pomůcky |
Čas |
1. Naslouchání, soustředění pozornosti. |
1. Vytvoříme dva soustředné kruhy, pohybem vnitřního kruhu vytvoříme náhodné dvojice. |
1. Všichni stojí (sedí) v kruhu čelem k sobě. |
|
|
2. Komunikovat, aktivně naslouchat, učit se sebehodnocení. |
2. Jeden z dvojice začíná o sobě vypravovat: co se mu daří, v čem vyniká, popisovat své dobré vlastnosti. Jeho partner ve dvojici poslouchá. |
2. Začít může stojící ve vnitřním kruhu (po časovém limitu - výměna úkolů). |
|
|
3. Pochopení procesu sebehodnocení, poznávání sebe i druhých. |
3. Rozbor: Pro koho bylo příjemnější mluvit o sobě? Pro koho bylo příjemnější poslouchat? Proč? Jaké byly tvé pocity, když jsi mluvil/poslouchal? |
3. Diskuse - aktéři se rozestaví proti sobě, aby vyjádřili odpověď na první nabízenou otázku. |
|
|
4. Komunikovat, aktivně naslouchat, učit se hodnocení. |
4. Znovu vytvoříme dva kruhy, náhodné dvojice. Úkol: Pochval svého partnera ve dvojici, co se ti na něm líbí, čeho si na něm ceníš. |
4. Stojíme (sedíme) v kruhu (výměna úkolů). |
|
|
5. Pochopení procesu hodnocení, poznání sebe i druhých. |
5. Rozbor: Byly tvé pocity, když jsi poslouchal svého partnera, příjemné? Proč? Překvapilo tě něco? Bylo pro tebe těžké mluvit/poslouchat? |
5. V odpovědi na první nabízenou otázku se rozestavíme na škále ANO - NE. |
Transparenty s nápisy ANO - NE |
|
6. Sumarizace, zobecnění. |
6. Co ses dověděl o sobě? Co ses dověděl o druhých? |
6. Krátká písemná úvaha (zaznamenání zkušeností). |
Papíry, psací potřeby |
|
Stupeň vzdělávání a období vzdělávání | 2. stupeň |
Rozvíjené klíčové kompetence |
Kompetence komunikativní:
Kompetence sociální a personální:
|
Integrace průřezových témat | OSV - Osobnostní rozvoj (Sebepoznání a sebepojetí), Sociální rozvoj (Komunikace) |
Organizace řízení učební činnosti | Skupinová |
Organizace prostorová | Školní třída |
Organizace časová | Do 45 minut |
Vyučovací metoda | Aktivizující - diskusní |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.