Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9445)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9445 položek
Předškolní vzdělávání
3. 8. 2004 0x 9028x
Doporučení Rec(2002)8 komise ministrů členským zemím o denní péči o dítě
Rada Evropy vydala doporučení, k denní péči o dítě, které zahrnuje strukturu možných forem péče, dále obecné principy, za kterých péče má probíhat, jistá opatření z hlediska ekonomického či…
Základní vzdělávání
3. 8. 2004 0x 20083x
Postavení hudební výchovy v RVP ZV a její metodologická východiska
Autor se v příspěvku věnuje problematice postavení hudební výchovy v RVP ZV. Hudební výchova by měla plnit estetické, zábavné, terapeutické funkce. Prostřednictvím vokálních, instrumentálních,…
Základní vzdělávání
29. 7. 2004 0x 19741x
Pojetí oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV
Materiál podává přehled o pojetí a postavení oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV. Vzdělávací obsah oboru je rozdělen na komunikační, jazykovou a literární část. Toto pojetí dává pedagogům při…
Základní vzdělávání
29. 7. 2004 0x 29384x
Plánování Multikulturní výchovy v ŠVP
Materiál shrnuje práci vzdělavatelů, učitelů a ředitelů škol, kteří se zabývají vývojem školních vzdělávacích programů. Obsahuje řadu praktických rad, jak včleňovat průřezové téma Multikulturní…
Základní vzdělávání
29. 7. 2004 0x 12978x
Pojetí oboru Dějepis v RVP ZV
Pojetí dějepisu v RVP ZV a obecná doporučení k jednotlivým tematickým částem.
Základní vzdělávání
28. 7. 2004 0x 20291x
Některé didaktické problémy výuky prvopočátečního čtení
V současné době probíhá výuka počátečního čtení v prvních ročnících ZŠ metodou analyticko-syntetickou hláskovou a genetickou. Dnes se tedy učitelé, ale i rodiče, rozhodují mezi dvěma metodami.
Základní vzdělávání
28. 7. 2004 1x 26376x
Vybrané didaktické problémy výuky prvopočátečního čtení
Dnešní pojetí vychází z obecného cíle primární školy, kterým je otevření vzdělávacích možností každého jedince. Rozvoj počátečního čtení je vnímán jako rozvoj počáteční etapy tzv. čtenářské…
Předškolní vzdělávání
28. 7. 2004 0x 14912x
Potřebujeme hodnotit?
Kvalitní hodnocení poskytuje zpětnou vazbu. Článek přináší hlavní cíle, které by měly být v procesu hodnocení naplněny. Jako příklad hodnocení je uvedeno škálování.
Předškolní vzdělávání
27. 7. 2004 0x 46454x
U nás doma
Když se řekne „u nás doma", tak si každý představí své nejbližší v rodině, jsou to lidé, se kterými se denně setkáváme. Cílem tématu je přiblížit dětem blíže „domov“ jako pojem, ale i jako místo, kde…
Předškolní vzdělávání
26. 7. 2004 0x 23198x
Alternativní vzdělávání v mateřských školách
Vývoj chápání pojmu alternativní výchovy v předškolní výchově a uplatnění inovativních přístupů u nás po roce 1989
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 27758x
Proč by měl být učitel občanské výchovy informován o identifikaci nadání a nadprůměrné inteligenci?
Autorka ve svém příspěvku upozorňuje pedagogy na skutečnost, že se studijní výkony mimořádně nadaných žáků mohou pohybovat v rovině průměru i podprůměru. Dále se věnuje nutnosti změny v přístupu…
Základní vzdělávání
30. 6. 2004 0x 24245x
Definice a projevy nadaných žáků
Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).
Zobrazeno 12 z 9445 položek