Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (33)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 33 položek
Gymnaziální vzdělávání
21. 6. 2022 0x 219x
DigCompEdu 3.4: Samostatné učení studentů
Článek se zaměřuje především na možnosti využití digitálních studentských portfolií jako prvku posilujícího studijní autonomii a aktivitu. Současně zdůrazňuje návaznost těchto prvků na tradici…
Gymnaziální vzdělávání
19. 5. 2022 0x 555x
DigCompEdu 1.3: Reflektivní praxe
Celá první oblast DigCompEdu se snaží nahlížet na učitele jako na osobu, která musí reflektovat a rozvíjet svou praxi. Vzdělavatel zde není hotovou úplnou bytostí, někým, kdo si může říci, že je sám…
Gymnaziální vzdělávání
26. 8. 2021 0x 2313x
Reflexe vlastní vědecké praxe ve středoškolském prostředí: deníky, portfolia a další evidence
Článek se věnuje nástrojům a postupům, které je možné použít v rámci rozvoje vědecké gramotnosti u středoškolských studentů. Popisuje možnosti využití výzkumných deníků či portfolií pro individuální,…
Základní vzdělávání Spomocník
2. 12. 2020 0x 2730x
10 aplikací, které mě provázely rokem 2020
10 aplikací, které autora provázely během roku 2020, nejsou kompletním výčtem, ale pouze jedním pohledem do jeho tvůrčího workflow a zároveň inspirací ostatním učitelům pro zlepšení či rozšíření…
Gymnaziální vzdělávání
16. 4. 2020 0x 13222x
Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie II.
Článek se věnuje různým možnostem využití technologií v konstruktivisticky pojatém vzdělávání. Nabízí nástroje například na seberegulované učení, práci s vlastními prekoncepty, hodnotově orientované…
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2019 0x 3875x
Spolupráce s rodinou s cílem společně podporovat kvalitu učení dětí
Článek je rozdělen do dvou částí, které spolu souvisí a úzce na sebe navazují. První část je věnována individualizovanému vzdělávání, problematice pedagogické diagnostiky a hodnocení dětí v…
Předškolní vzdělávání
16. 9. 2019 0x 5944x
Hodnocení dětí v mateřské škole ve spolupráci s rodiči jako podpora individualizace a společného vzdělávání
Článek je rozdělen do dvou částí, které spolu souvisí a úzce na sebe navazují. První část je věnována individualizovanému vzdělávání, problematice pedagogické diagnostiky a hodnocení dětí v…
Gymnaziální vzdělávání
16. 1. 2019 0x 6143x
E-portfolio pro učitele II.
Článek se věnuje praktičtějším aspektům tvorby učitelského portfolia – od jednotlivých možných sekcí webu až po nástroje, které je možné pro jeho tvorbu využít.
Odborné vzdělávání
15. 1. 2019 0x 9391x
E-portfolio pro učitele I.
Článek se věnuje možnostem učitelského e-portfolia. Ukazuje na některé jeho rysy, které je možné zvažovat při jeho tvorbě a o kterých je vhodné přemýšlet, ať již z pozice tvůrce portfoliového webu…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 9955x
Co nevíme o ...?
Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě…
Předškolní vzdělávání
15. 3. 2017 0x 8647x
Personal learning environment pro učitele
Personal learning envirnoment (PLE) je aktuálním konceptem pro podporu sebeřízeného celoživotního učení. Zakládá se na přístupu k nástrojům webu 2.0 a sociálním médiím. Jaké nástroje využít a jak se…
Gymnaziální vzdělávání
30. 3. 2016 2x 9917x
Konektivistické co-curriculum jako model autonomního učení
Článek představuje základní aspekty modelu vzdělávání, které vychází ze snahy o participativní a autonomní učení – co-curriculum. Klade jej do souvislostí s konektivistickým pojetím vzdělávání.
Zobrazeno 12 z 33 položek