Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (34)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 34 položek
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2022 1x 243x
DigCompEdu 6.1: Informační a mediální gramotnost
Příspěvek se soustředí na témata, která souvisí s aplikací konceptu MIL (mediální a informační gramotnosti) do edukační praxe. Zdůrazňuje, že pro rozvoj v této oblasti je zásadní konstruktivistický…
Základní vzdělávání Spomocník
25. 4. 2022 0x 596x
Rovnováha využívání technologií ve výuce podle Common Sense
Informace o zprávě americké neziskovky Common Sense zabývající se vytvářením z pohledu technologií vhodného vyváženého výukového prostředí.
Odborné vzdělávání
20. 4. 2022 0x 318x
Využití metod dramatické výchovy k posílení mediální a politické gramotnosti žáků středních odborných škol a učilišť
Článek představuje tři nové vzdělávací programy, které propojují metody dramatické výchovy s výukou žáků k demokratickým hodnotám a kompetencím. Seznamte se s vybranými aktivitami z jednotlivých…
Gymnaziální vzdělávání
24. 5. 2021 0x 1823x
Informační gramotnost na středních školách: co, jak a proč?
Informační gramotnost je jednou z nejpopulárnějších „nových gramotností“, se kterými se lze setkat. Nacházíme ji i v ŠVP mnoha škol. Cílem příspěvku je nastínit, co si pod ní vlastně představit a…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 5. 2021 0x 1896x
PISA propojuje čtenářskou a digitální gramotnost
Hlavní zjištění sekundární analýzy dat mezinárodního šetření PISA 2018 zkoumající čtenářskou gramotnost v souvislosti s využitím digitálních technologií.
Základní vzdělávání Spomocník
3. 5. 2021 2x 3864x
Digitální kompetence pro wellbeing
Studie vypracovaná v rámci pracovní skupiny Wellbeing projektu Partnerství 2030, který podporuje realizaci Strategie 2030+.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 6. 2020 2x 3455x
Digitální občanství podle Common Sense
Informace o existenci kurikula americké neziskovky Common Sense, které pokrývá výuku tematiky digitálního občanství od MŠ až po SŠ, jež má přesah jak do mediální výchovy, tak do digitální gramotnosti.
Základní vzdělávání
22. 4. 2020 0x 4551x
Sázecí pantomima
Výuková aktivita Sázecí pantomima je činnost, kterou lze aplikovat na jakékoli téma a učivo, stejně tak ji lze využít v rámci neformálních vzdělávacích aktivit. Z hlediska fáze výuky ji je možné…
Základní vzdělávání Spomocník
2. 3. 2020 13x 3068x
Rostoucí dissensus jako problém mediální gramotnosti
Zamyšlení nad současným pojetím mediální gramotnosti v souvislosti s aktuálním kulatým stolem a revizí RVP inspirované americkým expertem na velká data Kalevem Leetaru.
Základní vzdělávání Spomocník
27. 2. 2020 2x 4561x
Laterální čtení
Množství textů na internetu vyžaduje i změnu způsobu čtení. Řešením problému s ověřováním informací by mělo být laterální, hyperlinkové a hashtagové čtení, které se odlišuje od klasického čtení…
Základní vzdělávání
14. 2. 2020 1x 9968x
Člověk a společnost a digitální technologie
Příspěvek se věnuje tomu, jak lze využívat digitální technologie ve výuce oboru Výchova k občanství na 2. stupni základní školy a jaký je jejich přínos pro tento obor. Materiál přináší inspiraci pro…
Základní vzdělávání
30. 1. 2020 1x 4716x
Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole – 2. část
Článek „Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole 2. část“ je dalším příspěvkem k tématu kritického myšlení. Tentokrát se zaměřuje na některé oblasti mediální…
Zobrazeno 12 z 34 položek