NPI
Vedeme školu
Metodický portál RVP.CZ
Zapojme všechny
Digitalizace vzdělávání
Revize RVP
EduRevue
MojeEdu
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Odborné články
Články s klíčovým slovem „informační gramotnost“
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
Všechny
RVP (do 2024)
RVP revidované (od 2025)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Filtrovat
Smazat filtr
Všechny filtry
Zvolené filtry
Materiály s klíčovým slovem
informační gramotnost
Články
(63)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
63
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
Další
Základní vzdělávání
Spomocník
15. 11. 2024
0x
684x
ICILS 2023
Reakce na výsledky mezinárodního šetření IEA ICILS 2023 se zamyšlením nad důvody našeho skvělého umístění.
Základní vzdělávání
Spomocník
20. 5. 2024
0x
1293x
Nová informační gramotnost podle Spencera
Zamyšlení nad změnami, kterými v současné době prochází náplň digitální kompetence, a dopady, které to má na výuku.
Gymnaziální vzdělávání
9. 5. 2023
0x
2751x
ChatGPT ve školní praxi: informační gramotnost
Jednou z pozoruhodných vlastností ChatGPT je, že zásadním způsobem proměňuje základní konceptualizaci informační gramotnosti, tedy způsoby, jaké jsme byli zvyklí využívat při práci s informacemi. Na…
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2022
1x
3600x
DigCompEdu 6.1: Informační a mediální gramotnost
Příspěvek se soustředí na témata, která souvisí s aplikací konceptu MIL (mediální a informační gramotnosti) do edukační praxe. Zdůrazňuje, že pro rozvoj v této oblasti je zásadní konstruktivistický…
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022
0x
1795x
DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů
Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Gymnaziální vzdělávání
17. 3. 2022
0x
1339x
Informační chudoba jako edukační výzva II
Článek se věnuje tomu, jakým způsobem učit informační gramotnost, aby vedla ke snižování informační chudoby u studentů. Zaměřuje se jak na témata didaktická, tak obsahová takovým způsobem, aby…
Gymnaziální vzdělávání
15. 3. 2022
0x
2506x
Informační chudoba jako edukační výzva I
Článek seznamuje čtenáře s problematikou informační chudoby. Upozorňuje na skutečnost, že informační chudobou je ohroženo velké množství osob a že dopady této informační chudoby mohou být stejně…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2021
0x
1726x
Nelineární práce s informacemi
Lidský mozek pracuje s informacemi nelineárně, využívá asociace a možnosti vidět souvislosti v širším celku. V článku nastíníme základní východiska, témata, ale i konkrétní nástroje, které umožňují…
Základní vzdělávání
6. 12. 2021
0x
2105x
Co nebylo v učebnici (9. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 3.–5. ročníku ZŠ
Společný vzdělávací program učících knihovníků a učitelů v dílčích částech reflektuje téma informace a její význam v cestě za celoživotním učením.
Základní vzdělávání
30. 11. 2021
0x
1666x
Co nebylo v učebnici (8. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia žákům otevírá osm tematických bloků, jejichž…
Základní vzdělávání
23. 11. 2021
0x
1826x
Co nebylo v učebnici (7. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvíjet informační gramotnost žáků 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků osmi- a šestiletého gymnázia.
Gymnaziální vzdělávání
18. 11. 2021
0x
1566x
Praktické podněty k organizaci informací: tvorba vlastních digitálních (mediálních) knihoven
Organizace (či management) informací je jednou z kompetencí, která vytváří určité jádro informační či digitální gramotnosti, ale současně se jí věnuje ve škole poměrně malý prostor. Je to něco, co…
Zobrazeno
12
z
63
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Ochrana osobních údajů
Národní pedagogický institut České republiky © 2025