Odborné články Články s klíčovým slovem „informační gramotnost“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
informační gramotnost
Články (63)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 63 položek
Základní vzdělávání Spomocník
15. 11. 2024 0x 684x

ICILS 2023

Reakce na výsledky mezinárodního šetření IEA ICILS 2023 se zamyšlením nad důvody našeho skvělého umístění.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 5. 2024 0x 1293x

Nová informační gramotnost podle Spencera

Zamyšlení nad změnami, kterými v současné době prochází náplň digitální kompetence, a dopady, které to má na výuku.
Gymnaziální vzdělávání
9. 5. 2023 0x 2751x

ChatGPT ve školní praxi: informační gramotnost

Jednou z pozoruhodných vlastností ChatGPT je, že zásadním způsobem proměňuje základní konceptualizaci informační gramotnosti, tedy způsoby, jaké jsme byli zvyklí využívat při práci s informacemi. Na…
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2022 1x 3600x

DigCompEdu 6.1: Informační a mediální gramotnost

Příspěvek se soustředí na témata, která souvisí s aplikací konceptu MIL (mediální a informační gramotnosti) do edukační praxe. Zdůrazňuje, že pro rozvoj v této oblasti je zásadní konstruktivistický…
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 1795x

DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů

Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Gymnaziální vzdělávání
17. 3. 2022 0x 1339x

Informační chudoba jako edukační výzva II

Článek se věnuje tomu, jakým způsobem učit informační gramotnost, aby vedla ke snižování informační chudoby u studentů. Zaměřuje se jak na témata didaktická, tak obsahová takovým způsobem, aby…
Gymnaziální vzdělávání
15. 3. 2022 0x 2506x

Informační chudoba jako edukační výzva I

Článek seznamuje čtenáře s problematikou informační chudoby. Upozorňuje na skutečnost, že informační chudobou je ohroženo velké množství osob a že dopady této informační chudoby mohou být stejně…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2021 0x 1726x

Nelineární práce s informacemi

Lidský mozek pracuje s informacemi nelineárně, využívá asociace a možnosti vidět souvislosti v širším celku. V článku nastíníme základní východiska, témata, ale i konkrétní nástroje, které umožňují…
Základní vzdělávání
6. 12. 2021 0x 2105x

Co nebylo v učebnici (9. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 3.–5. ročníku ZŠ

Společný vzdělávací program učících knihovníků a učitelů v dílčích částech reflektuje téma informace a její význam v cestě za celoživotním učením.
Základní vzdělávání
30. 11. 2021 0x 1666x

Co nebylo v učebnici (8. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia

Vzdělávací program S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia žákům otevírá osm tematických bloků, jejichž…
Základní vzdělávání
23. 11. 2021 0x 1826x

Co nebylo v učebnici (7. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia

Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvíjet informační gramotnost žáků 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků osmi- a šestiletého gymnázia.
Gymnaziální vzdělávání
18. 11. 2021 0x 1566x

Praktické podněty k organizaci informací: tvorba vlastních digitálních (mediálních) knihoven

Organizace (či management) informací je jednou z kompetencí, která vytváří určité jádro informační či digitální gramotnosti, ale současně se jí věnuje ve škole poměrně malý prostor. Je to něco, co…
Zobrazeno 12 z 63 položek