Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (41)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 41 položek
Odborné vzdělávání Spomocník
14. 9. 2022 0x 257x
Ročníková práce jako obraz vzdělávání
Proč někteří žáci neradi píšou ročníkové práce? Čí je to chyba? A proč by je vlastně měli psát, za jakým účelem a hlavně jak? Odpovědi a řadu dalších otázek najdete v tomto článku.
Základní vzdělávání
7. 9. 2021 0x 2891x
Příručka „Gramotnosti v ŠVP aneb inspirace pro inovace školního vzdělávacího programu na základní škole“
Přemýšlíte, jak ve škole naložit s gramotnostmi? Jak jim porozumět a zavést je do výuky? V rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) byla zpracována „Příručka gramotnosti v ŠVP“ (dále jen Příručka…
Gymnaziální vzdělávání
13. 5. 2021 0x 1723x
Co je to vědecká gramotnost?
Vědecká gramotnost představuje zajímavé a v českém prostředí poměrně opomíjené téma. Příspěvek se snaží nabídnout základní vymezení této gramotnosti v perspektivě české středoškolské výuky. Článek…
Předškolní vzdělávání
15. 12. 2020 0x 3606x
Činnosti venku a v přírodě po celý rok
Předškolní děti jsou v přírodě jako doma a patří neodmyslitelně k jejich životu. Hlavním cílem těchto aktivit je přinést inspiraci vyučujícím, kteří si uvědomují důležitý význam venkovního pobytu a…
Předškolní vzdělávání
10. 11. 2020 0x 6147x
S bacilem (virem) si poradíme
Příspěvek nabízí inspiraci, jak pomocí různorodých činností, společných diskuzí a tematických říkadel s dětmi sdílet a vyjadřovat zážitky z doby uzavření mateřské školy z důvodu epidemiologické…
Základní vzdělávání
15. 4. 2020 0x 2027x
Koronavirus a uzavření škol
Využití digitálních technologií k online výuce na jedné ze základních škol Ústeckého kraje v období karantény. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje…
Základní vzdělávání
28. 5. 2019 0x 6300x
Matematika trochu jinak
Příspěvek (digitální učební materiál / praktický příspěvek s náměty) reflektuje očekávané výsledky učení u žáků na 2. stupni základních škol a obsahuje blok učebních činností, úloh a metod…
Základní vzdělávání
1. 2. 2019 0x 5216x
Rozvoj gramotností žáků v heterogenní třídě
Gramotnosti – tedy schopnosti číst, počítat a využívat ICT techniku – jsou nezbytné nástroje pro oblast celoživotního vzdělávání. Jsou stěžejní pro všechny žáky, aby byli schopni se dále učit. Jak…
Základní vzdělávání
21. 1. 2019 1x 8543x
YouTube, spojenec při rozvoji gramotností
Článek představuje internetový server YouTube jako nástroj, který lze využít při rozvoji různých složek gramotností, konkrétně digitální a čtenářské. Nejprve je YouTube vymezen (jeho vize, druhy…
Základní vzdělávání Spomocník
2. 9. 2014 3x 8463x
Hodnocení online spolupráce
Druhý ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje…
Základní vzdělávání Spomocník
1. 9. 2014 7x 11886x
Online spolupráce jako kompetence pro 21. století
První ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje praktické…
Základní vzdělávání
31. 5. 2013 0x 15549x
CLIL a Rámcové vzdělávací programy
Článek seriálu Implementace CLILu do české školy z 5. kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ ukazuje, jak Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) umožňuje…
Zobrazeno 12 z 41 položek