Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (9056)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 9056 položek
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2022 0x 166x
DigCompEdu 2.3: Organizace, ochrana, sdílení digitálních zdrojů
Příspěvek reflektuje téma organizace informačních zdrojů jako práci učitele kurátora, který skrze svoji činnost dokáže měnit jak svoji vlastní edukační praxi, tak také způsob sebevzdělávání a…
Předškolní vzdělávání
6. 6. 2022 0x 258x
Relaxační pohádky
Článek pojednává o relaxačních pohádkách a jejich využití v mateřské škole. Článek nás nejprve seznamuje s charakteristickými znaky relaxační pohádky, poté nám ukazuje, jak správně pracovat s…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 6. 2022 0x 466x
Kritika metodiky tvořivého myšlení
První díl seriálu, který rozebírá důvody existující kritiky forem zavádění metodiky tvořivého myšlení do praxe.
Gymnaziální vzdělávání
2. 6. 2022 0x 273x
DigCompEDu 2.2: Tvorba a úprava digitálních zdrojů
Podle některých filozofů a antropologů je charakteristickým rysem člověka to, že v sobě nese potřebu tvořit. Tvorba, utváření něčeho nového, či chceme-li kreativita, představuje jedno z důležitých…
Základní vzdělávání Spomocník
1. 6. 2022 0x 657x
Měsíc lidských práv na Wikipedii
Představení výzvy spolku Wikimedia ČR, do které se můžete zapojit i vy.
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 286x
DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů
Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Neformální vzdělávání
31. 5. 2022 0x 581x
Jak se neztratit v Digitálním lese – rozvoj orientačních dovedností v zážitkových programech pro žáky ZŠ
Bezpečně dorazit do cíle si přeje každý výletník. Ať už jste na výletě pěšky, na kole, na lyžích, nebo cestujete jiným dopravním prostředkem, může se stát, že vás na cestě překvapí tma, bouřka, úraz…
Základní vzdělávání Spomocník
30. 5. 2022 1x 570x
DigComp 2.2
Zpráva o nové verzi standardu digitálních kompetencí občanů EU – DigComp 2.2.
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2022 0x 202x
DigCompEdu 1.4: Soustavný profesní rozvoj
Proměna světa, ve kterém dochází k učení se, je mimořádně rychlá. Žádnému vzdělavateli nemůže stačit to, co se naučil ve škole, ale sám se musí neustále rozvíjet. Jde o jeden z klíčových předpokladů…
Gymnaziální vzdělávání
26. 5. 2022 0x 429x
Dějepis a jeho příležitosti v digitálním prostředí
Odborný článek akcentuje aktuální možnosti a příležitosti školního dějepisu v digitálním prostředí. Uvádějí se nové projekty, inspirativní přístupy a metody, které využíváním digitálních technologií…
Základní vzdělávání
25. 5. 2022 0x 881x
Uhlík pod zem
Článek nabízí dvouhodinovou výukovou lekci, která navazuje na obecný článek s názvem Možnosti zapojení ukrajinských žáků do výuky přírodopisu na příkladu tématu půda. Žáci v rámci lekce zkoumají…
Základní vzdělávání
25. 5. 2022 0x 859x
Je půda živá?
Praktický článek nabízí výukovou lekci navazující na úvodní článek s názvem Možnosti zapojení ukrajinských žáků do výuky přírodopisu na příkladu tématu půda. Výuková lekce je zpracována do…
Zobrazeno 12 z 9056 položek