Odborné články Všechny články autora „Jakub Holec“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (73)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 73 položek
Základní vzdělávání
16. 2. 2017 2x 8490x

Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Přírodopis

Metodické komentáře a úlohy ke Standardům základního vzdělávání vzdělávacího oboru Přírodopis tvoří nápadité úlohy zpracované na minimální, optimální a excelentní úrovni. Každá úloha je doplněna o…
Gymnaziální vzdělávání
16. 11. 2015 1x 15689x

Digitální technologie v didaktice přírodních věd

Článek se v teoretické rovině zabývá potenciálem využívání digitálních technologií v přírodovědné výuce. Uvádí možné přínosy využívání digitálních technologií vzhledem k podpoře kvality přírodovědné…
Gymnaziální vzdělávání
24. 8. 2015 0x 27880x

Horninový cyklus

Žáci se v aktivitě praktickou a činnostní formou seznámí s horninovým cyklem a jeho průběhem. Aktivita je vhodná do venkovního prostředí a její realizace předpokládá dramatické ztvárnění základních…
Gymnaziální vzdělávání
24. 9. 2014 0x 14267x

Jsou všechny vápence stejné?

Žáci se v rámci aktivity přesvědčí, že vápenec pocházející z různých lokalit se může lišit podle obsahu nejrůznějších příměsí. Žáci si během aktivity mohou vyzkoušet hned několik postupů laboratorní…
Gymnaziální vzdělávání
11. 9. 2014 0x 13357x

Vznik jeskynních útvarů

Aktivita se zaměřuje na působení vody jako činitele chemického zvětrávání hornin. Žáci se formou jednoduchého pokusu přesvědčí o tom, v jakém typu hornin často vznikají jeskynní útvary a na závěr…
Gymnaziální vzdělávání
24. 6. 2014 0x 16590x

Zkameněliny ve výuce

V rámci výuky o neživé přírodě je možné s žáky provádět celou řadu činnostně zaměřených aktivit. Jednou z těchto aktivit, která je žáky velmi oblíbená, je tvorba falešných zkamenělin ze sádry. Takto…
Základní vzdělávání
18. 6. 2014 0x 19546x

Zlomy: modelace poruch zemské kůry

Žáci se formou ilustrativní aktivity seznámí se základními typy zlomových poruch zemské kůry.
Gymnaziální vzdělávání
11. 6. 2014 0x 14705x

Poznáváme horniny

Článek se zabývá výukou, ve které žáci poznávají horniny a jejich charakteristické znaky. Žáci se učí horniny nejen poznávat, ale i pozorovat a třídit do 3 hlavních typů podle způsobu vzniku.
Gymnaziální vzdělávání
3. 6. 2014 0x 15352x

Zkoumáme pórovitost hornin

Žáci se v rámci aktivity seznámí s pojmem pórovitost hornin a budou porovnávat pórovitost materiálů o různém zrnitostním složení.
Gymnaziální vzdělávání
7. 4. 2014 1x 18682x

Tajemství ropy

Článek popisuje aktivitu, jejímž prostřednictvím se žáci mohou dozvědět o výskytu ropy a procesech, které vedou k jejímu vzniku. Aktivita zároveň vyvrací poměrně rozšířenou miskoncepci, že ropa se…
Gymnaziální vzdělávání
4. 3. 2014 0x 15496x

Záhadný paleontologický objev

Výuková aktivita žáky seznamuje s hlavním smyslem a cíli vědecké práce. Žáci pracují jako tým paleontologů, jejichž cílem je z dostupných informací vytvořit rekonstrukci záhadného tvora. Žáci při…
Základní vzdělávání
3. 2. 2014 0x 10724x

Problematika geologického vzdělávání na základních školách a gymnáziích

Článek cílí na zhodnocení faktorů, které jsou zásadní vzhledem k současnému pojetí a kvalitě geologického vzdělávání žáků v prostředí českých základních škol a gymnázií. Geologie je v současném…
Zobrazeno 12 z 73 položek