Domů > Odborné články > Všechny články autora „Michal Černý“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (143)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 143 položek
Gymnaziální vzdělávání
20. 10. 2021 0x 5404x
Zajímavé nástroje na práci s textem – aplikace pro tvůrčí psaní
Článek představuje některé zajímavé nástroje pro podporu tvůrčího psaní. Snaží se ukázat, že například ve výuce jazyků nebo v informatice není nutné se vázat jen na běžné textové procesory, ale lze…
Gymnaziální vzdělávání
18. 10. 2021 0x 2235x
Zajímavé nástroje na práci s textem – citační manažery
Příspěvek se zaměřuje na to, co jsou a jakým způsobem fungují citační manažery, tedy aplikace pro správu a zpracovávání bibliografických záznamů. Soustředí se především na práci s aplikací Zotero a…
Gymnaziální vzdělávání
12. 10. 2021 0x 5697x
Zajímavé nástroje na práci s textem – podpora psaní
Článek se zaměřuje na nástroje na podporu psaní, především pak na ty, které nějakým technologicky zajímavým způsobem pracují s textem, jako jsou automatické překladače, nástroje na korektury,…
Gymnaziální vzdělávání
5. 10. 2021 1x 4434x
Zajímavé nástroje na práci s textem – analytické nástroje
Článek se zaměřuje na méně obvyklé nástroje pro práci s texem v rovině analýzy, ať již kvalitativní, nebo kvantitativní. V současnosti dostupné online nástroje (Voyant Tools, Lexos, Verview, …)…
Gymnaziální vzdělávání
4. 10. 2021 0x 2594x
Virtuální realita jako školní komunikační prostředí
Cílem příspěvku je ukázat konkrétní nástroje a platformy pro využití virtuální reality jako komunikačního prostředí nejen s žáky. Ukazuje, k čemu taková prostředí lze využít a jak pomáhají řešit…
Gymnaziální vzdělávání
30. 9. 2021 0x 2413x
Proximity videochat: cesta k sociálním interakcím v online výuce (2. část)
Článek se zaměřuje na pedagogické a didaktické inspirace v užívání aplikací, jako je Gather.Town či Spatial Chat, ve školním prostředí. Snaží se ukázat, jaké možnosti tyto nástroje přinášejí z…
Gymnaziální vzdělávání
22. 9. 2021 0x 4017x
Proximity videochat: cesta k sociálním interakcím v online výuce (1. část)
Příspěvek se věnuje možnostem využití aplikací, jako je Gather.Town či Kumospace, pro online vzdělávání. Tyto nástroje budou podporovat možnost komunikace, sociálních interakcí i výuky v online…
Gymnaziální vzdělávání
9. 9. 2021 2x 4738x
Dva přístupy k rozvoji informační gramotnosti na středních školách
Příspěvek se zaměřuje na problematiku uchopení obsahu informační gramotnosti, a to především na tom typu škol, kde očekáváme, že studenti budou přecházet na univerzitní studium. Snaží se popsat…
Gymnaziální vzdělávání
2. 9. 2021 0x 7245x
Jak číst a zpracovávat digitální (odborné) texty s využitím technologií
Článek se zaměřuje na možnosti využití vybraných nástrojů pro aktivní práci s textem. Tedy na možnosti anotačního chování podporujícího zpracování odborných, historických a dalších textů v…
Gymnaziální vzdělávání
26. 8. 2021 0x 5877x
Reflexe vlastní vědecké praxe ve středoškolském prostředí: deníky, portfolia a další evidence
Článek se věnuje nástrojům a postupům, které je možné použít v rámci rozvoje vědecké gramotnosti u středoškolských studentů. Popisuje možnosti využití výzkumných deníků či portfolií pro individuální,…
Gymnaziální vzdělávání
29. 6. 2021 0x 9840x
Argumentace a argumentační fauly jako nástroj pro hodnocení informací
Článek se zaměřuje na některé argumentační fauly a způsob konstrukce argumentu jako na důležitý prvek v hodnocení kvality a důvěryhodnosti zdrojů. Ukazuje, že cílem korektivní diskuse je snaha o…
Gymnaziální vzdělávání
28. 6. 2021 0x 5499x
Jak hodnotit informace: kdo je autoritou a jak s ní pracovat
Existence autorit je nesporně velkým sociologickým tématem. Nás bude ale zajímat především to, jakým způsobem mohou autority vstupovat do práce s informacemi. Zaměříme se na to, jakým způsobem je…
Zobrazeno 12 z 143 položek