Odborné články Všechny články autora „Michal Černý“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (219)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 219 položek
Základní vzdělávání
5. 6. 2025 0x 377x

Generativní AI a digitální wellbeing

Článek se zaměřuje na tři oblasti spojené s hledáním digitální rovnováhy ve školním prostředí v kontextu práce s generativní AI – na téma komunikace s AI, na tvorbu výstupů a nastavování hranic.…
Základní vzdělávání
30. 4. 2025 0x 249x

DigCompEdu kuchařka (3. díl): deset praktických bodů, než vyrazíte vařit či vzdělávat

Článek nabízí deset metodických či didaktických doporučení pro lektory a lektorky, kteří se rozhodnou využít DigCompEdu kuchařku pro přípravu vlastních seminářů pro vyučující na školách.
Základní vzdělávání
29. 4. 2025 0x 280x

DigCompEdu kuchařka (2. díl): inspirace pro metodickou podporu

Článek nabízí impulsy a inspirace pro metodiky a metodičky ICT při práci s DigCompEdu a soustředí se na specifika systematické práce s ním v kontextu konkrétní školy.
Základní vzdělávání
28. 4. 2025 0x 298x

DigCompEdu kuchařka (1. díl): kurátorský přístup

Článek se věnuje projektu DigCompEdu kuchařka, který je zaměřený na podporu vzdělávání vyučujících a jehož formou je kurátorsky vybraný soubor zdrojů.
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2023 0x 6710x

ChatGPT ve školní praxi: další nástroje využívající umělou inteligenci

ChatGPT není jediným nástrojem, který využívá umělou inteligenci a vstupuje do edukačního prostředí. Proto vnímáme jako užitečné zkusit načrtnout možnosti některých dalších nástrojů a pokusit se…
Gymnaziální vzdělávání
18. 5. 2023 0x 1548x

ChatGPT ve školní praxi: technické pozadí

Zatímco v předchozích dílech seriálu jsme se systematicky soustředili na to, jak ChatGPT využívat ve školním prostředí (od obecných pedagogických kompetencí až po přípravu odborného článku), tak v…
Gymnaziální vzdělávání
9. 5. 2023 0x 2802x

ChatGPT ve školní praxi: informační gramotnost

Jednou z pozoruhodných vlastností ChatGPT je, že zásadním způsobem proměňuje základní konceptualizaci informační gramotnosti, tedy způsoby, jaké jsme byli zvyklí využívat při práci s informacemi. Na…
Gymnaziální vzdělávání
4. 5. 2023 0x 2887x

ChatGPT ve školní praxi: sociální a etické aspekty používání

ChatGPT je zajímavou technologií, která s sebou přináší velké množství reálných benefitů a výhod. Současně ale může být spojována s řadou možných problémů – ochrana osobních údajů, soukromí, etické…
Gymnaziální vzdělávání
18. 4. 2023 1x 2823x

ChatGPT ve školní praxi: nástroj oborové didaktiky

V předchozích dvou dílech seriálu jsme se zaměřili na obecná témata týkající se práce s ChatGPT. Diskutovali jsme o činnostech, které mohou pomoci žákům rozvíjet kompetence v oblasti učení a…
Gymnaziální vzdělávání
13. 4. 2023 0x 2958x

ChatGPT ve školní praxi: nástroj pro rozvoj kompetencí žáků

ChatGPT mění způsob, jak se ve společnosti vykonává celá řada procesů. Již dnes vidíme, že marketingové popisky nebo reklamní e-maily jsou tvořené do značné míry v systémech využívajících umělou…
Gymnaziální vzdělávání
11. 4. 2023 1x 7258x

ChatGPT ve školní praxi: nástroj pro učitelskou práci

ChatGPT se stal nesporným fenoménem, který plní stránky novin i veřejnou diskusi. Lze si přečíst texty o tom, jak umělá inteligence bude měnit charakter jednotlivých povolání nebo dílčích lidských…
Gymnaziální vzdělávání
15. 9. 2022 0x 2251x

DigcompEdu 6.5: Řešení problémů prostřednictvím digitálních technologií

Příspěvek se soustředí na to, jakým způsobem spolu souvisejí kompetence k řešení problémů a k učení. Na příkladu modelu Cynefin ukazuje, že technika zásadním způsobem činí problémy, které se musíme…
Zobrazeno 12 z 219 položek