Domů > Odborné články > Všechny články autora „Ivana Černá“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (7)
Zobrazení:
Zobrazeno 7 z 7 položek
Základní vzdělávání
14. 9. 2011 0x 11985x
Čeština pro žáky-cizince: 13 – Komunikace
Příspěvek si klade za cíl přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Komunikace. Příspěvek přináší výběr…
Základní vzdělávání
6. 9. 2011 0x 11884x
Čeština pro žáky-cizince: 12 – Denní režim
Příspěvek představuje vyučujícím žáků-cizinců způsoby, aktivity a metody, kterými mohou žákům s odlišným mateřským jazykem pomoci zvládat slovesné tvary tématu Denní režim. Pracovní karty přinášejí…
Základní vzdělávání
24. 6. 2011 0x 7069x
Podpora tvořivosti žáka-cizince v českém jazyce
Článek ukazuje možnosti, jak podpořit osvojování jazyka žákem-cizincem mimo standardní výuku. Píši o publikování rukopisného textu ve školním literárním časopise. Zajímavá je doba vzniku textu, žák…
Základní vzdělávání
23. 5. 2011 0x 8213x
Tlumočník – pomocník v práci učitele
Rozdělím se o zkušenosti, které jsem během roku nasbírala při práci s žáky-cizinci, popíšu situace, kdy bylo nezbytné zajistit pomoc tlumočníka, ať profesionálního nebo laického. Vesměs jde o…
Základní vzdělávání
23. 3. 2011 0x 8600x
Soutěživost a vlastní tvorba jako motivace pro začlenění žáka-cizince
Článek přibližuje možnosti i problémy při zapojování žáka-cizince do školních soutěží v českém jazyce a literatuře. Zabývá se touto problematikou jak z hlediska schopností a dovedností žáka, tak z…
Základní vzdělávání
22. 3. 2011 0x 10252x
Vedení žáka-cizince běžným školním životem
Článkem chci přispět k objasňování problematiky spojené s adaptací žáka-cizince v každodenní školní praxi. Zde nacházíme mnoho situací, kdy je zapotřebí aplikovat vhodnou formou český jazyk zároveň s…
Základní vzdělávání
3. 2. 2011 0x 11943x
Adaptace žáka-cizince na školní prostředí
Článek se zabývá počátečním kontaktem žáka-cizince se školním prostředím, třídou, školní budovou. Zahrnuje poznávací aktivity ve vztahu k prostředí, k žákovskému kolektivu i k neznámému jazyku.
Zobrazeno 7 z 7 položek