V současné době vyučuji anglický jazyk a se žáky na 1. stupni používáme Jazykové portfolio. V mých hodinách má podobu desek, do nichž si žáci ukládají své práce. Na každý rok vytváříme nové desky, a tak mají žáci výsledky svých prací z povinného cizího jazyka ve čtyřech barevně odlišených deskách (podle ročníku).
K čemu nám portfolio slouží:
Z hlediska typu portfolií používám kombinaci sběrného (soubor veškerých prací žáka za jeden školní rok) a hodnotícího (testy žáků, formuláře sebehodnocení vyplněné žákem). Portfolio zasílám domů k nahlédnutí rodičům.
Poznámka: Jako učitelka jazyků mám tu výhodu, že k sebehodnocení žáků vychází mnoho materiálů, které při sestavování portfolia používám.
Přílohy:
1. Desky na portfolio
2. Ukázky prací (všechny práce jsou opatřeny datem vzniku a pro jistotu i jménem, ale zadní strany jsem neskenovala)
Použitá literatura a zdroje:
alternativy.webpark.cz/texty%20alternativ.html [cit. 2007-7-7]
www.rvp.cz/clanek/884 [cit. 2007-7-7]
www.icmck.cz/index.php3?submenu=11 [cit. 2007-7-7]
Chatterbox Starer, Oxford Univerzity Press 2007
Evropské jazykové portfolio pro žáky do 11 let, Fraus
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025