Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Gymnázium > Barva a světlo v obraze

Ikona teoreticky

Barva a světlo v obraze

Ikona odbornost
Autor: Mgr. Simona Svatošová
Spoluautor: PaedDr. Markéta Pastorová
Anotace: Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení.

Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních.

Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Obor příspěvku:Výtvarný obor
Klíčová slova: výtvarná výchova, hodnocení, estetická výchova, víceletá gymnázia, malba

Výtvarná lekce: 3–4 dvouhodinové celky, studenti 16–17 let, 3. ročník šestiletého studia, Gymnázium Jana Nerudy, Praha 1

Lekce probíhala v rámci výuky oboru Umění a kultura – estetická výchova – výtvarná.

Výtvarná výchova je zařazena kontinuálně od 1. do 4. ročníku šestiletého studia. V časové dotaci 2 hodiny týdně od 3. ročníku. V případě zájmu mohou studenti z oboru maturovat na úrovni školní maturity.

Technika – malba – akvarel, tempera

Inspirace – moderní a současné umění – malířství 19., 20. století

Pro studenty víceletého gymnázia bylo toto téma zvoleno jako výchozí pro praktickou lekci z toho důvodu, že se zdá přiměřeným pro jejich průpravu, s kterou na střední školu přicházejí. Teoretické znalosti i praktické zkušenosti v oblasti kresby a malby jsou většinou velmi omezené. Ukazuje se, že role současného výtvarného pedagoga tkví nejen v předávání znalostí a zkušeností, ale především v orientaci ve vyhledávání zdrojů informací. Dnes jsou kromě knihoven velkým zdrojem informací v oblasti Umění a kultury oficiální weby muzeí umění a galerií, které nabízejí výukové materiály a různé projekty, včetně Artproject (https://www.google.com/culturalinstitute/about/artproject/).

Atraktivním z hlediska emocionální roviny je abstraktní expresionismus, proto je nutné tuto oblast malířství studentům představit, pokusit se narušit jejich stereotypy vnímání reality a dát prostor k imaginaci.

Výukovou aktivitu naleznete v přiloženém souboru.

Zařazení do seriálu: Tento článek je zařazen do seriálu Hodnocení žáků.

Ostatní články seriálu:

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
Odstranitpdf547 kBVýuková aktivita
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 26. 02. 2018
Zobrazeno: 1653krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

1 uživatel Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
SVATOŠOVÁ, Simona. Barva a světlo v obraze. Metodický portál: Články [online]. 26. 02. 2018, [cit. 2019-08-24]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/g/21677/BARVA-A-SVETLO-V-OBRAZE.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.