Žáci si uvědomí následky diskriminujících politických rozhodnutí a jejich projevy v každodenním životě. Uvědomí si roli jednotlivce a možnosti odporu vůči bezpráví. Budou schopni zaujmout k tématu osobní postoj.
Rozdělte třídu do skupin podle počtu vybraných otázek. Každá skupina dostane jednu otázku z nabídky (viz níže).
Každá skupina připraví odpovědi na zadanou otázku. Učitel během plnění úkolu obejde jednotlivé skupiny, zapojí se do diskuse, případně doplní informace. Žáci formulují odpovědi, které zapisují na flip.
V další části třída pracuje společně. Každá skupina prezentuje ostatním svoji otázku a odpověď. Vypracované otázky na flipech zůstávají vyvěšeny v galerii.
Učitel moderuje závěrečnou diskusi.
Aktivitu je možné rozdělit do dvou hodin, první se zaměří na období druhé světové války (holocaust, nacistické Německo, Protektorát Čechy a Morava), následující na projevy rasismu v současnosti. S galerií flipů lze samozřejmě pracovat i v následujících hodinách.
Otázky zaměřené na období druhé světové války, Německo a Protektorát
Otázky zaměřené na projevy nesnášenlivosti v současnosti
Otázka k zamyšlení vhodná pro starší žáky
Mohly by vás zajímat například tyto články:
Kresby terezínských dětí
Romský holocaust
Hanin kufřík
Neztratit víru v člověka
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025