„Mladým se zdá, že peníze jsou to nejdůležitější v životě. Když zestárnou, vědí to jistě.“
Oscar Wilde (1854–1900)
Dle výzkumu společnosti MindBridge Consulting, který byl zaměřen na oblast finanční gramotnosti na školách, za nejméně důležité považují kantoři téma zhodnocení peněz, tedy investice a důchodové spoření, přičemž ani zájem dětí o tuto oblast (pochopitelně) není velký. Zároveň z výzkumu vyplynulo, že pedagogové mají svou finanční situaci sice lépe pod kontrolou než zbytek populace, nicméně kde naši učitelé docela tápou, je správně určit výši státního příspěvku na penzijní produkty III. pilíře. Bohužel i z logiky věci je v učebnicích finanční gramotnosti téma „důchodu“ a příprava na něj většinou řazeno až do posledních kapitol, které se mnohdy ani nestihnou ve školním roce probrat, případně jen okrajově. Paradoxně je tak na okraji zájmu to, co se bude osobně týkat většiny dnešní mladé generace a kde „faktor času“ hraje zcela zásadní roli. Matematické příklady by neměly vyvolávat u školáků a studentů obavy a strach, ale spíše dát návod, jak se orientovat v poměrně složité problematice penzí a efektivní přípravy na ní.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025